El francès s’estrena amb el canvi a Toyota i espera tornar a guanyar el títol del WRC.
La increïble ratxa de sis títols del Campionat Mundial de Ral·lis de Sébastien Ogier va arribar a la seva fi la temporada passada quan l’estonià Ott Tänak va aconseguir un primer triomf, no obstant això el francès creu que pot guanyar un setè després del seu pas de Citroën a Toyota per a culminar una bona carrera en el WRC.
L’equip japonès té una rica història en el món dels ral·lis, amb el campió del Dakar 2020 Carlos Sainz, el gran finlandès Juha Kankkunen i el francès Didier Auriol, tots ells guanyadors de títols al volant del Celica, a més de quatre títols de constructors.
Després de provar amb el Toyota Gazoo Racing WRT, el pilot de 36 anys va explicar el que creu que el Yaris pot fer a partir de Monte-carlo aquesta setmana, ja que busca guanyar el títol amb un tercer constructor diferent abans d’acabar la seva carrera al WRC.
Toyota té una rica història en el WRC amb cotxes i pilots icònics, així que com és ser part d’aquesta història?
Definitivament és quelcom especial estar competint per Toyota amb el que han aconseguit en el passat i, per descomptat, amb Juha. Toyota és una marca tan icònica i definitivament esperem escriure una mica d’història junts. A més d’això, és encara més especial per a mi personalment, perquè quan vaig començar a seguir els ral·lis, feia costat a Tommi (director de l’equip, Mäkinen), així que és un somni fet realitat poder treballar amb ell ara.
Quines són les teves primeres impressions sobre el Yaris WRC?
El cotxe se sent molt bé. Acabem de fer el nostre últim test abans que comenci la temporada i tinc bones sensacions de cara a la primera prova. Òbviament, no sabem on estem comparats amb els altres equips abans de les primeres especials del Ral·li de Montecarlo, però tinc confiança.
Ha passat molt temps des que vas començar l’any sense ser campió, així que com t’has preparat mentalment per al 2020?
Per a ser sincer, m’he preparat de la mateixa manera que abans. Res ha canviat realment, però òbviament lluitarem dur per a tornar a guanyar el campionat.
Heu canviat tu i Julien (Ingrassia) el vostre enfocament per a aquesta temporada?
Com ja he dit, res ha canviat per a nosaltres. Continuem sent els mateixos que abans i, en tot cas, el fet de no haver guanyat l’any passat només ens ha donat més ganes de triomfar.
Què se sent en retrobar-se amb Elfyn Evans com a company d’equip?
Conec a Elfyn de la meva època en M-Sport i estic molt content de tenir-ho en l’equip. És un molt bon pilot i pot donar molta informació a l’equip sobre el cotxe i, per tant, impulsar el desenvolupament també.
Com encaixa el nou company d’equip Kalle Rovanperä en els plans de l’equip?
Kalle és un gran talent però també és molt jove encara, així que crec que tots hem de donar-li una mica de temps perquè aprengui i s’acostumi a tot i no esperar massa. Serà ràpid, estic segur, però ara com ara crec que es tracta d’adquirir experiència i aprendre.
Què opines de les noves carreres a Kenya, el Japó i Nova Zelanda?
Sincerament estic molt emocionat amb el nou calendari. M’agraden les coses noves i els esdeveniments sonen molt prometedors fins ara. Crec que serà genial tornar al Japó i també a Nova Zelanda. Kenya també, però no crec que ningú sàpiga realment què esperar encara, així que serà un repte emocionant.
Serà la seva primera vegada al Japó?
No, ja he estat al Japó abans. De fet, just ara, abans que comenci la temporada, vam visitar el Saló de l’Automòbil de Tòquio per a presentar el nostre nou cotxe al públic, la qual cosa va ser realment genial, i a més ja he guanyat el ral·li allí en 2010, així que només tinc bons records d’aquest país.
Com serà la carrera per a un equip japonès al Japó?
He tingut una petita mostra del que serà quan vam estar a Tòquio fa uns dies i crec que serà una sensació increïble. La gent és molt apassionada i també molt amable. Sóc un gran fan de la cultura japonesa, així que segur que serà especial.
Quina importància té tornar a Àfrica, un continent amb tanta història dels ral·lis?
Sens dubte serà interessant i, si ens fixem en els vells dies de ral·lis Safari, és prometedor però també amb molta acció, és un esdeveniment nou, així que haurem de veure com és.
Serà difícil gaudir d’una nova prova com el Japó, sent la última prova i estàs competint per el títol?
No penso molt en això, per a ser sincer. És un esdeveniment d’asfalt, així que serà diferent i potser li doni a tothom una oportunitat més equitativa en comparació amb la loteria de la terra que ha estat a Austràlia els últims anys. Estic desitjant que arribi i també el suport dels afeccionats japonesos serà una bona sensació, estic segur.
Has dit que aquesta temporada serà el teu últim any de competició en el WRC? El Ral·li Dakar, WRX o les carreres de circuit estan en els teus plans futurs?
De moment, no tinc cap pla. És cert que sempre he tingut el desig de provar les carreres en circuit, especialment a Le Mans, però ara mateix estic totalment centrat en la pròxima temporada del WRC i en aquesta nova aventura amb Toyota.
Realment t’aniràs a la fi de 2020?
Aquest és el pla (somriu).