ERC: Javier Pardo lluitarà al Campionat Europeu de Ral·lis 2020

Javier Pardo i Adrián Pérez estaran presents en dos fronts al mateix temps durant la temporada 2020: a més dels seus compromisos amb l’equip Suzuki, han tancat un programa per competir en el Campionat Europeu de Ral·lis dins la categoria ERC Júnior . La dupla estarà al volant d’un Ford Fiesta R2T 19 segons s’ha fet públic durant el matí d’aquest dilluns 10 de febrer.


Pardo i Pérez entren en el seu tercer any de contracte amb l’equip Suzuki, amb el qual després de dos anys competint amb el Suzuki Swift R + N5 passaran a tenir un programa a Espanya i Portugal amb el nou Suzuki Swift R4lly S de la categoria Rally2 Equipment, a l’igual que Joan Vinyes i Jordi Mercader. L’equip ha estat provant el nou cotxe des del passat mes de novembre després d’acabar la temporada 2019 del Nacional d’Asfalt.


En aquest nou programa, Pardo tindrà l’oportunitat de trobar-se amb nous reptes i nous ral·lis, atès que el calendari de l’ERC es distingeix per ser un conglomerat de ral·lis molt característics. A més competirà a nivell internacional a l’estranger després de diverses temporades amb ral·lis a Espanya i Portugal.


Des de fa temps, el pilot ha estat preparant-se tant en asfalt com en terra, sabedor de la importància que té a l’hora de competir a nivell internacional. Des 2015 ha estat corrent ral·lis tant del CERA com del CERT, havent estat subcampió d’Espanya de terra dos anys seguits i quart en el Super-campionat d’Espanya de Ral·lis a 2019, certamen de què es va mostrar partidari des d’un primer moment.


El calendari d’ERC Junior 2020 està compost pels ral·lis d’Açores, Illes Canàries, Liepaja, Polònia, Roma i Barum. A part, Pardo estarà amb el Suzuki R4 a Fafe, Portugal, Orense, Castelo Blanco, Ferrol, Astúries, RallyRACC i el Ral·li Comunitat de Madrid.


En el comunicat, Pardo ha declarat: «Sóc afortunat en poder gaudir d’una temporada com aquesta i per això estic molt content. Que Suzuki segueixi confiant en mi, l’estrena de l’Swift R4lly S i el programa amb terra, asfalt i una prova del WRC és increïble. Sé que caldrà treballar molt en aquest cotxe nou, però ja hem començat al desembre a fer quilòmetres i crec que va a anar molt bé, i que podem aconseguir com amb els N5, que sigui el millor de la seva categoria. D’altra banda, el programa al ERC em ve molt de gust per descobrir nous ral·lis, lluitar amb altres pilots i sumar experiència en tot tipus de terrenys. Tornar a pilotar un tracció davantera, encara que molt diferent als que havia portat abans, també em motiva per aconseguir portar-lo a el límit i poder ser un pilot efectiu en tot tipus de condicions i amb qualsevol cotxe.


És molt important agrair a tots els patrocinadors i col·laboradors que continuen recolzant-me per realitzar aquests nous projectes. I sobretot, a Suzuki Motor Ibèrica que em permet realitzar altres programes perquè evolucioni com a pilot. Per descomptat, no hi ha dubte que tant Adrián com jo posarem tot el nostre esforç per no defraudar a ningú «
, va afegir Pardo.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments