Així és la nova tecnologia de transmissió intel·ligent Hyundai i KIA

És una caixa de canvis automàtica que s’anticipa a les condicions de la carretera o el trànsit.

Els sistemes d’assistència predictius, que tenen en compte diversa informació del propi vehicle, són cada dia més habituals en molts models de mercat, i les firmes coreanes KIA i Hyundai acaben de mostrar el seu propi sistema, que utilitza una tecnologia anomenada ICT perquè la transmissió automàtica s’anticipi a les condicions de la carretera o del propi trànsit. Tot, amb l’objectiu de reduir el consum de combustible, lògicament.

L’anomenat ICT Linked Maj Machine utilitza informació de diferents sistemes, com el de navegació, per avançar-se al que el vehicle té per davant, ajustant la caixa de canvis automàticament, i engranant la marxa òptima en funció de les condicions de la via o l’estat del trànsit.

Segons els seus creadors, aquesta tecnologia millora tant l’eficiència com la comoditat del desplaçament, evitant canvis de marxa innecessaris. A més, a diferència dels sistemes convencionals, que solen fer els canvis en funció del tipus de conducció, aquest ho farà exclusivament per la informació disponible, a fi d’estalviar combustible.

El sistema, per al qual s’han registrat 40 patents a Corea del Sud durant el procés de desenvolupament, també pretén tenir en compte en un futur informació sobre les preferències del propi conductor o sobre les senyals de trànsit.

L’instrument intel·ligent de la unitat de control de la transmissió (TCU) recopila totes les dades i les interpreta en temps real mitjançant intel·ligència artificial. La informació procedeix de el sistema de navegació 3D (incloent canvis en la informació de la carretera com elevació, desnivell o curvatura de l’asfalt), de les càmeres de vídeo del vehicle, o de el radar utilitzat per al control de creuer adaptatiu, capaç de mesurar la distància amb el vehicle precedent.

Per exemple, si el sistema sap que tenim per davant una llarga costa avall i el radar no detecta obstacles ni irregularitats en la velocitat del cotxe precedent, la transmissió es col·loca temporalment en punt mort (N) per estalviar combustible.

Durant les proves de sistema dutes a terme per KIA i Hyundai en carreteres de corbes, l’ICT Linked Maj Machine va aconseguir reduir en un 43% el nombre de canvis de marxa necessaris, pel que fa a un canvi automàtic convencional sense aquest sistema. Així mateix, es va reduir la freqüència de frenada en un 11%, minimitzant també el desgast dels frens.

Si per exemple ens cal la màxima capacitat d’acceleració per incorporar-nos a una autovia o qualsevol altre tipus de via ràpida, el sistema és capaç de seleccionar automàticament, i de manera temporal, la manera Sport, i un cop ens hàgim incorporat a la via, es torna a la manera eco sense necessitat que el conductor realitzi cap acció.

Un altre exemple és que el cotxe equipat amb aquesta tecnologia va aplicar automàticament el fre motor al deixar anar l’accelerador, després de detectar baixades pronunciades, guals o límits de velocitat més baixos. Un sistema que, segons els coreans, podria utilitzar-se també en els cotxes autònoms de el futur, i també estan treballant en integrar comunicació 5G, perquè el cotxe utilitzi informació encara més completa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments