RAIDS: El futur serà només 4×4, adéu als Buggies a partir de 2023

Els 4×4 passaran a ser la categoria principal dels raids internacionals, com el Dakar, des de 2023, en un intent de la FIA per fer més rellevant la categoria per als fabricants.

Des de fa diversos anys, les marques i la FIA han estat valorant que només els cotxes amb tracció a les quatre rodes estiguessin en la categoria regna (T1) de l’especialitat.

La FIA, després de reunir-se amb Toyota Gazoo Racing i la pròpia MINI X-Raid, ha decidit prendre una decisió: el futur del Cross Country mundial serà 4×4.

El Consell Mundial del Motor va fer publica la decisió després de la seva reunió del divendres amb un escarit comunicat en el qual assegura:

“La piràmide futura dels ral·lis Cross Country ha estat aprovada. L’ajust de rendiment continuarà sent aplicat en els 4×4 T1 i en els 4×2 T1 fins a finals de 2022, abans que en 2023 els 4×4 T1 es converteixin en la principal categoria de la disciplina”.

La FIA no ha donat encara més detalls de com serà la normativa tècnica a partir de 2023. Els 4×2, coneguts com buggies, podran continuar competint, però un graó per sota i amb pilots que no siguin prioritaris FIA.

la-magia-de-fernando-alonso-comenca-a-brillar-amb-un-2n-en-l'etapa-8-de-dakar

La decisió, ha estat presa amb l’objectiu d’atreure a més fabricants, que veurien amb bons ulls una plataforma amb la qual promocionar els seus actuals vehicles SUV de carrer, un segment a l’alça.

Això implicarà que MINI X-Raid podrà continuar competint al màxim nivell amb els seus buggies durant aquesta temporada, 2021 i 2022. Prodrive va anunciar el gener passat la seva intenció de desembarcar amb un prototip T1 al Dakar 2021, encara que encara no ha revelat quina classe de model emprarà.

La decisió arriba també després de les repetides queixes de l’equip Toyota Gazoo Racing i dels seus pilots, encapçalats per Nasser Al Attiyah i Fernando Alonso, referent a la teòrica superioritat dels buggies de MINI X-Raid en els terrenys oberts del passat Dakar 2020.

Des de 2016, només Al Attiyah, amb Toyota, han aconseguit que un 4×4 guanyi el Dakar, en 2019, després del domini de Peugeot.

D’altra banda, la FIA també va comunicar la seva intenció d’apostar per les energies renovables des de 2021 en el Cross Country i va assegurar que el seu objectiu és oferir un marc regulador atractiu per a desenvolupar aquest tipus de vehicles.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments