La categoria de Rally1 de la FIA, més accessible i més respectuosa amb el medi ambient, continua cobrant impuls abans del seu desplegament previst per a 2022.
Si bé la introducció d’aquesta emocionant categoria marcarà la finalització de l’era actual, els Rally1 conserva els fonaments de l’èxit actual del WRC, però centrant-se en la gestió dels costos i la sostenibilitat.
Els cotxes de Rally1 continuaran tenint un aspecte i un so agressiu, s’assemblaran als seus equivalents de carretera, i al mateix temps aconseguiran nivells de rendiment el més semblants possibles als actuals World Rally Car. El caràcter accessible dels reglaments de Rally1 permetrà als fabricants lluitar ràpidament per les victòries, mentre que la paritat de rendiment ajudarà a oferir una forta competència entre els millors pilots del món.
No obstant això, paral·lelament, els Rally1 també introduirà tecnologia sostenible en el WRC, amb la intenció de transferir els aprenentatges i procediments clau a altres disciplines en el futur. El concepte d’escala permetrà que més cotxes s’ajustin als reglaments per a maximitzar la participació.
En la reunió del Consell Mundial de l’Automòbil de la FIA, celebrada a Ginebra el 6 de març, es va aprovar el Reglament Tècnic d’aquesta nova classe. Són el resultat de mesos de rigurosos anàlisi i recerca per part de l’equip d’experts de la FIA, en estreta col·laboració amb els fabricants del WRC, amb tots els costos de disseny necessaris per a demostrar un benefici tangible, sense perdre l’esperit de mantenir un rendiment de primera línia.
A continuació es resumeixen les normes tècniques aprovades:
- Transmissió: 4WD, transmissió de cinc velocitats molt similar en concepte a les actuals regles del Rally2.
- Diferencial de nivell simple, sense diferencial central, només un tren de tracció cinemàtica.
- Es permet un màxim de sis unitats de transmissió per cotxe i any.
- Suspensió: Reducció del recorregut.
- Amortidors simplificats amb un abast reduït per a les millores d’homologació
- Els frens i els dissenys de barres antivolcada se simplificaran.
- Només una especificació del braç de suspensió.
- Ja no es permet la refrigeració líquida dels frens
- Dipòsit de combustible: Forma simplificada
- Aerodinàmica: Es manté l’àrea de la carrosseria de volum lliure per a permetre un disseny agressiu
- L’efecte aerodinàmic dels conductes ocults s’ha eliminat
- Aleró aerodinàmic posterior simplificat
Els grups de treball continuaran ultimant altres àrees del reglament que es presentaran a la Comissió del WRC al maig, abans de la reunió del Consell Mundial de l’Esport que se celebrarà al juny a Tailàndia, en la qual es buscarà la ratificació. Aquestes àrees estan relacionades amb el detall final de les regulacions dels motors, l’especificació i aplicació de la tecnologia híbrida després de la finalització dels processos de licitació en curs, la cèl·lula de seguretat estandarditzada i altres característiques de seguretat dissenyades per la FIA.
A més, els equips de la FIA continuaran treballant en el desenvolupament de combustibles i en el procés d’obtenció del compromís d’entrada en 2022 dels possibles fabricants.