El dues vegades campió mundial de rall·icross, Johan Kristoffersson retorna al WRX per a aquest any 2020 després d’un any centrat en els circuits.
El pilot suec retorna a l’especialitat amb la seva pròpia estructura familiar Kristoffersson Motorsport, pilotant el Volkswagen Polo GTI RX amb suport de la filial sueca de Volkswagen i Bauhaus, el seu principal patrocinador.
Després d’haver estat lluitant al WRX durant diversos anys, en el moment en què Kristoffersson i Petter Solberg van unir forces amb els nous Polo Supercar l’equip PSRX es va tornar imbatible, sent el suec campió tant en 2017 com a 2018 de manera dominant – de fet, en 2018 va aconseguir imposar-se en 11 dels 12 esdeveniments de calendari.
Durant el 2019 rl vam poder veure sobretot com a pilot del WTCR representant a Volkswagen a l’equip Sébastien Loeb Racing, competint contra rivals com Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Norbert Michelisz, Benjamin Leuchter o Mikel Azcona. També va estar present en diverses proves del Campionat Mundial de Ral·lis, pilotant tant un Skoda Fabia R5 com un Volkswagen Polo GTI R5, amb suport de Bauhaus, al costat de Ole-Christian Veiby. Cal tenir en compte que tant Kristoffersson com Veiby són part de la família EVEN Management.
«Hi havia moltes alternatives però ara mateix estic molt satisfet. El ral·licross el porto al cor. Tota la nostra energia i focus està en el Mundial de Ral·licross. He vist algunes carreres que em vaig perdre i la meva conclusió és que els nostres rivals van donar passos endavant durant el 2019. He après tant de carreres com de ral·lis. Aquesta és la barreja que conforma el ral·licross «, va declarar Kristoffersson segons la web de l’WRX.
«Spa té bona pinta i Abu Dhabi també serà nou per a mi. Tinc ganes d’aquesta temporada, és especial fer-ho amb Kristoffersson Motorsport. Quan vam entrar a 2014 ens plantegem ser campions del món en tres anys. Va passar amb PSRX on vaig tenir dos anys fantàstics. Però part del nostre personal estava a la banqueta per dir-ho així. Per això està genial poder tornar així «, va afegir.
Tommy Kristoffersson, cap de l’equip i pare de Johan, ha dit que serà un equip privat amb seu a Arvika, comptant amb Volkswagen Motorsport només com a subministrador de peces – Volkswagen Motorsport va anunciar a finals de 2019 que no tindria participació oficial en competicions amb motors de combustió i els Supercars actuals utilitzen motors 1.6 turbo. No obstant, per 2021 arribarà l’era elèctrica del ral·licross i Kristoffersson Motorsport està disposat a treballar amb la casa de Wolfsburg.