WRC – RAL·LI DE MÈXIC 2020: Ogier – Ingrassia aconsegueixen la primera victòria amb Toyota

Els organitzadors del ral·li, amb el suport de la FIA, els equips i el promotor del WRC, van anunciar la seva decisió d’escurçar el programa de la prova davant les canviants restriccions aeroportuàries i fronteres relacionades amb el brot mundial del virus COVID-19, posant fi a l’esdeveniment després de la super especial de Rock & Ral·li León el dissabte a la nit.

Després de situar-se líder en el tram d’Ortega del divendres al matí, el francès va mantenir el seu Toyota Yaris sense problemes, mentre que els seus rivals si els van sofrir, Ogier es va mantenir ferm i va acabar la prova amb un avantatge de 27,8 segons sobre el pilot del Hyundai i20, Ott Tänak. Amb això, va sumar el seu sisè triomf a Mèxic, el seu nou rècord i el primer per a l’equip Toyota Gazoo Racing.

“Una victòria és una victòria, per descomptat, però aquesta és diferent a qualsevol altra. Vull agrair-li-ho al meu equip, han fet un treball fantàstic”, va dir Ogier a WRC+ en la meta final.

Tänak es va lamentar pel que podria haver estat. De no ser pel problema en la suspensió posterior, causat per una petita excursió el divendres al matí, l’estonià va realitzar una impressionant remuntada en superar a Teemu Suninen en el tram del Derramadero el dissabte a la tarda.

s'avanca-el-final-d'el-ralli-de-mexic-pel-coronavirus

Suninen va finalitzar 10,1 segons més enrere de l’estonià i content d’acabar en el podi, sumant uns valuosos punts per al campionat després d’un cap de setmana difícil per a l’equip M-Sport Ford. El seu company d’equip Esapekka Lappi va abandonar de manera dramàtica quan el seu Fiesta es va veure envoltat en flames en el TC7.

“En realitat, és més del que esperava en aquest ral·li. Vam poder tenir un ritme consistent i ens vam mantenir allunyats dels problemes. Al final, vam perdre un fre que bàsicament ens va deixar fora de la lluita, però així són els ral·lis. Fins i tot sense aquests problemes, no crec que hagués pogut vèncer a Ott”, va dir Suninen.

Elfyn Evans va ser quart, a 35,5 segons de distància del podi.. El guanyador del Ral·li de Suècia va ser incapaç d’igualar el ritme dels líders durant tot el cap de setmana i va tenir problemes en sortir davant i netejar els trams el divendres. Va superar en 1 minut 07.1 segons al seu company d’equip Kalle Rovanperä, que va obtenir una experiència valuosa en el seu debut en terra amb el Toyota.

Thierry Neuville va tenir un cap de setmana complicat. Malgrat els problemes mecànics que el van obligar a abandonar el divendres, va tornar a l’acció el dissabte i va aconseguir cinc impressionants victòries de tram amb el seu i20.

WRC2, TIDEMAND ARRASA

Pontus Tidemand va completar els sis primers llocs, emportant-se el botí en el WRC 2 per 1minunt 57,7segundos per davant del campió rus Nikolay Gryazin. El guanyador del WRC 3, Marco Bulacia, va acabar a 1 minut 10.5 segons per darrere, completant el cap de setmana amb un gran avantatge de 4 minuts 11.1 segons sobre el pilot xilè Emilio Fernández.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments