WRC: Millener, M-Sport, defensa la baixada de costos per a 2022

El director de l’equip de M-Sport respon a la crítica del reglament tècnic de Neuville de 2022.

“Els pilots no posen diners en això. Nosaltres som els que hem de decidir. El WRC es mantindrà en un alt nivell”.

El reglament tècnic del WRC de 2022 posarà en dubte als millors cotxes del Campionat Mundial de Ral·lis, els actuals WRC, amb la intenció precisa de fer-los més sostenibles tant des del punt de vista de les emissions -respectant així el medi ambient- com des del punt de vista dels costos.

És evident que l’adopció d’aquest últim punt, per a dur-se a terme, serà necessari modificar els actuals WRC i eliminar alguns aspectes tècnics particularment costosos, però de fet considerats per l’alta direcció dels equips com no necessaris per a proposar un espectacle d’alt nivell per als espectadors.

En les últimes hores el pilot de Hyundai Motorsport, Thierry Neuville, no ha ocultat que està molt decebut amb la nova normativa, ja que reduirà els actuals cotxes que han portat al WRC a ser un dels més espectaculars.

La resposta no va trigar a arribar. Richard Millener, director de l’equip de M-Sport, va subratllar que la nova reglamentació ajudarà en canvi als equips ja presents en el WRC amb la retallada de despeses – M-Sport té una necessitat absoluta després del període de dos anys, guanyadors però molt costosos, amb Sébastien Ogier – però també fomentarà l’entrada de noves marques.

“Sense voler ser groller amb cap pilot, no són ells els que financen els programes del WRC. En aquest moment hi ha sistemes hidràulics en els cotxes que costen al voltant de 40.000 lliures. Creiem que podem organitzar carreres emocionants i tenir un producte que la gent vulgui veure sense aquests nivells de cost.

“Quan mires on estan corrent tots els fabricants ara mateix, principalment en la Fórmula E, entens molt. En aquesta categoria s’obté tot: només cal posar la marca en el cotxe i córrer”.

“No volem anar per aquest camí. El WRC sempre requerirà enginyeria especialitzada i el producte de cada fabricant, però mantenint les nostres sèries accessibles per a aconseguir l’objectiu de tenir 4 o 5 fabricants lluitant. Encara que això pot no succeir en els pròxims 2 o 3 anys, és el camí correcte a seguir”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments