WRC: La normativa 2022 agafa el bon camí, mateixa potència però menys costos

La FIA acaba de fer públic la nova empresa subministradora de la part híbrida dels Rally1 2020 i la conservació dels actuals motors per la nova normativa

La FIA ha anunciat que els motors actuals dels World Ral·li Cars es mantindran per als cotxes Rally1 híbrids que entrin en vigor en el certamen a partir de l’any 2022. Els motors seran els mateixos, però es prendran mesures de manera que els costos de manteniment i desenvolupament siguin més reduïts de manera que els equips puguin estalviar pressupost de manera notable al llarg de les futures temporades.

Els motors actuals 1.6 turbo són els Global Race Engine que en la seva especificació actual generen 380 cavalls, havent-se demostrat la seva fiabilitat amb tots els anys de desenvolupament que porten a la seva esquena. Cal recordar que són una evolució dels motors utilitzats en l’anterior generació de World Ral·li Cars introduïts en 2011.

L’alternativa era la fabricació de motors similars als dels cotxes Rally2, també 1.6 turbo potenciant-los des dels 280 cavalls (segons xifres oficials) fins a xifres similars als 380 dels GRE. Es tracta de motors més econòmics que els GRE, si bé caldria utilitzar un major nombre de propulsors per temporada. Hyundai Motorsport i M-Sport estaven a favor d’aquesta idea mentre que Toyota Gazoo Racing donava suport a la idea de continuar amb els GRE, segons DirtFish.

Encara es desconeix amb exactitud quines seran les mesures que es prenguin per a reduir els costos de manteniment i desenvolupament dels propulsors, si bé es pot entendre que es reduiran els jokers d’homologació disponibles i s’utilitzaran menys motors per temporada. Aquests GRE són també la base dels motors que utilitzaven els antics cotxes TC-1 del Campionat Mundial de Turismes abans que els costos dels propis cotxes, entre altres factors, portés a la desaparició del certamen a favor de l’actual WTCR.

Els GRE estaran aparellats amb els sistemes de propulsió elèctrics (compost de motor, bateries i inversió al principi) que estaran desenvolupats per l’empresa alemanya Compact Dynamics. Aquesta signatura ha estat la triada per la FIA de totes les que es van presentar a l’oferta el passat 19 de desembre.

elfyn-evans-guanya-el-ralli-de-suecia-amb-toyota,-el-mes-curt-en-la-historia-de-l'wrc

La FIA tria a Compact Dynamics com a subministradora oficial del kit de propulsió elèctrica

La FIA ha triat a l’empresa alemanya Compact Dynamics com a subministradora oficial del kit de propulsió elèctrica per als Rally1 híbrids que entraran en vigor en el Campionat Mundial de Ral·lis a partir de 2022, substituint als actuals World Ral·li Cars. El seu conjunt elèctric, juntament amb els actuals motors 1.6 turbo, constituiran el passo a la hibridació de la màxima categoria del WRC.

El passat 19 de desembre la FIA va llançar una oferta per a decidir com podria ser el millor subministrador – la fórmula a seguir seria similar a la Fórmula E, on Spark s’encarrega de la fabricació del xassís i McLaren de les bateries. Aquest procediment comporta una despesa en recerca i desenvolupament que els diferents equips i marques involucrats en el campionat no han d’invertir.

Compact Dynamics, amb més de 30 anys d’experiència, no és un desconegut en el món de la competició, ja que ha estat present en la Fórmula 1 fabricant MGU per a equips a més de sistemes per a Audi en el Campionat Mundial de Resistència així com en la Fórmula E, sent el fabricant del motor elèctric dels monoplaces d’Audi Sport, de fet, Compact Dynamics és una filial de Schaeffler, gran soci tècnic d’Audi Sport.

wrc-–-neuville-takes-a-commanding-in-a-single-day-lead-on-rallye-monte-carlo

La normativa va agafant forma

La transmissió :

  • Propera a la tecnologia dels R5, els nous WRC seran de tracció a les quatre rodes amb una caixa del canvi de cinc velocitats.
  • Sense un diferencial central.
  • Es permeten sis unitats de transmissió per cotxe i per temporada.

Les suspensions:

  • Reducció del recorregut de les rodes.
  • Simplificació dels amortidors així com les barres antivolcada.
  • Obligació d’una única especificació dels braços de suspensió.

Aerodinàmica:

  • Amb la finalitat de mantenir un aspecte agressiu dels cotxes, el disseny de volums lliures continua sent autoritzat.
  • Elements aerodinàmics posteriors simplificats.
  • Eliminació de l’efecte aerodinàmic dels conductes ocults.

Miscel·lània:

  • Tanc de combustible simplificat.
  • Prohibició de refrigeració líquida dels frens.

Un desig general de simplificar la normativa, que es treballarà durant diversos mesos més, amb un canvi important després de la retirada de la sisena velocitat en els WRC.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments