La Federació va explicar que s’ha treballat sobre un conjunt de característiques tècniques clau, relacionades amb el motor i els comodins del xassís.
Els equips podran preparar-se per a la temporada 2022, basats en la mateixa mena de regulacions i el mateix motor de base que els vehicles actuals, és a dir el Global Race Engine turbo 1.6, de 4 cilindres i 380 hp.
L’objectiu és reduir costos. Segons Yves Matton, director de Ral·lis de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA), el preu objectiu d’un cotxe per al 2022 seria aproximadament el mig milió d’euros. El preu final seria aproximadament un terç inferior al dels vehicles WRC actuals.
Quines seran les mesures de reducció de costos? Segons va detallar la FIA:
- No hi haurà vàlvules de refrigeració per al sistema Anti-Lag (ALS)
- S’utilitza un turbo simplificat
- Es reduirà el nombre de motors per temporada
- Hi haurà moltes parts congelades amb les especificacions actuals
Al mateix temps, una altra de les mesures per a reduir l’impacte econòmic dels equips ha estat la selecció d’un proveïdor extern per a la unitat hibrida. D’aquesta forma, l’ens rector de l’esport motor buscarà millorar la rendibilitat dels Rally1, per a garantir l’equitat i seguretat esportiva actual. Segons la FIA, això resulta vital per a la promoció del Mundial de Ral·li, especialment durant una era en la qual la indústria automotriu està cada vegada més bolcada cap a tecnologies hibrides i elèctriques.
El director de la Comissió de Ral·lis de la FIA, Yves Matton, deia:
“Després de l’aprovació del Reglament Tècnic en l’última reunió del Consell Mundial de l’Esport del Motor, ara estem feliços d’anunciar a Compact Dynamics com el nostre proveïdor exclusiu d’equips híbrids des de 2022. A més, les mesures aprovades ens permetran aconseguir processos simplificats i per tant, una reducció de costos, tant en el desenvolupament, com de manteniment anual”.
El director de l’equip M-Sport, Richard Millener, va dir a DirtFish:
“Tenir 12 mesos de treball per davant és bo, però tindrem molt per fer en aquest termini. No es tracta només de col·locar la unitat híbrida i connectar-la. Diria que per a quan arribem a finals d’enguany, podríem tenir el 40% del treball realitzat per al 2022. Això farà que encara quedi molt per fer durant la pròxima temporada”.
“Més enllà de les proves inicials, haurem de trobar les primeres errades i després tornar a treballar per a corregir-les”, va agregar Millener. “La data límit serà una mica ajustada, sobretot perquè els terminis originals per a aquesta mena de treballs són de 15 o 16 mesos. Però ho afrontarem. El realment positiu aquí és que tots els equips estan treballant junts ara i tots estem empenyent en la mateixa direcció”.
Cal recordar que després de la suspensió dels rallyes de Portugal i Sardenya pel Covid-19, ha quedat un termini de gairebé quatre mesos sense competició del WRC. Per aquest motiu, equips com a M-Sport han canviat el seu enfocament per a centrar-se en els Rally1.
“Una vegada que sortim del coronavirus, tornarem a dividir el temps entre dirigir l’equip i treballar en el cotxe de 2022. Ara per ara, només ens concentrarem en el nou vehicle”, va dir Millener. “A més, ara no tenim altres distraccions, així que és el moment d’avançar el disseny del cotxe i aprofitar el temps. El 2022 és la nostra nova prioritat”.
Respecte a la selecció del proveïdor de la unitat híbrida, el director tècnic de Toyota, Tom Fowler, va dir a DirtFish:
“És bo que s’hagi pres aquesta decisió i no té sentit debatre sobre si va ser la decisió correcta o incorrecta. Crec que és just reconèixer-ho: no sabem molt sobre Compact Dynamics, però almenys ja podem posar-nos a la feina i fer una cosa proactiva per a 2022. Tan aviat com rebem el sistema híbrid, podrem involucrar-nos encara més”.
El director de l’equip, Tommi Makinen, havia manifestat recentment una preocupació sobre el termini disponible per a desenvolupar els Rally1, ja que les normatives encara no estan 100% finalitzades. Aquest punt hauria d’aconseguir-se com a màxim a finals de maig, quan es requeriran dos fabricants compromesos amb les regulacions de 2022. A més, els equips continuen amb les seves tasques afectades per l’aïllament del coronavirus, la qual cosa limita la capacitat de treball.
“Fa alguns anys, els equips desitjaven dissenyar i construir les seves màquines a temps. Però ara, els terminis disponibles són molt petits. Serà tot un desafiament”, va dir el finlandès a Yle. “Necessitem realitzar una gran quantitat de proves, ja que són regles molt noves i no podem aprofitar tot el coneixement actual. Encara hi ha una enorme quantitat de treball per davant”.
Davant aquest panorama, el mitjà finlandès va consultar al director de l’equip Toyota si era convenient retardar l’aplicació de les normatives Rally1 fins a 2023, perquè els actuals World Ral·li Car puguin competir per una temporada addicional en 2022.
“Certament, seria una decisió sàvia en molts sentits”, va declarar Mäkinen. “Ningú pot saber encara quant retard pot causar una pandèmia. Seria una bona idea posposar els terminis per a aquesta nova normativa un any més. Amb el temps que queda disponible, serà molt difícil que els nous equips puguin decidir si s’uneixen al campionat o no”.