La FIA ha anunciat que la introducció prevista de cotxes elèctrics en la classe superior del Campionat Mundial de Ral·licross s’ha retardat un any fins a 2022.
La decisió, causada per complicacions de la pandèmia mundial de coronavirus, reflecteix la decisió similar de posposar la revisió de les regulacions planejades per a la Fórmula 1 per al 2021 per un any.
El retard de World RX va ser aprovat avui mateix en una votació electrònica amb el ple suport del promotor de World RX IMG, el proveïdor de kits d’electrificació Kreisel i GCK Energy, el proveïdor d’energia aprovat per al concepte elèctric de World RX.
«Si bé la situació actual ha fet necessari ajornar el canvi a l’electricitat per un any per a donar als competidors més temps per a adaptar-se i invertir, la FIA segueix compromesa amb un nou horitzó per a World RX», va dir el president de la FIA Jean Todt.
«Això crearà l’entorn més estable i demostrarà les capacitats de rendiment en ràpid desenvolupament dels cotxes elèctrics de carretera en aquest campionat de la FIA».
La nova categoria eRX Júnior segueix endavant
Mentre que la introducció dels cotxes elèctrics en la classe regna de World RX s’ha retardat de nou, la sèrie continua tenint com a objectiu iniciar una categoria júnior alimentada per bateries en 2021.
Una categoria elèctrica ha estat un objectiu a llarg termini per a World RX. La intenció original – que no va arribar tan lluny com un paquet de regles fermes – era que aquest moviment ocorregués enguany.
«Donem suport a la decisió de retardar la introducció del ral·licross elèctric en el campionat mundial fins al 2022«, va dir Paul Bellamy, vicepresident sènior d’esdeveniments d’esports de motor en IMG.
«En aquesta etapa, els plans per al nou campionat FIA eRX Júnior no es veuen afectats per aquesta decisió i el treball per a l’electrificació d’aquesta categoria continuarà per al 2021, amb un subministrament complet de cotxes i l’organització del campionat en un format d’arribar i conduir tot inclòs.
«Mentre que juntament amb la FIA, equips i socis estem compromesos amb un futur elèctric per al ral·licross, creiem que és prudent centrar-se en la salut i el benestar durant aquests temps difícils i incerts».
La categoria eRX està destinada a substituir eficaçment a RX2, que utilitza el xassís del Supercotxe Lites construït per Olsbergs, mentre que World RX encara està a punt d’introduir la categoria de suport del Projecte E totalment elèctric aquesta temporada, una vegada que comencin les carreres.
A partir de 2022, els cotxes elèctrics de ral·licross competiran al costat dels Supercotxes més tradicionals, i els cotxes de gasolina s’aniran retirant progressivament en els pròxims anys. Mentrestant, els Supercotxes i Super 1600 europeus continuaran funcionant a combustió en un futur pròxim.