WRC: Tänak parla sobre la nova reglamentació per al 2022

Ott Tänak, actual campió del Món de Ral·lis, destaca la importància que els cotxes nous del del 2022 siguin més barats, remarcant que prefereix tenir més equips que “cotxes de luxe”.

Parlant a Dirtfish, l’estònia creu que el fet que s’ha mantingut el mateix motor actual és important per a l’espectacle, tot i que el sistema híbrid farà que els cotxes siguin una mica més pesats:

“Hem de reduir el pressupost una mica. El WRC és massa car, i per a alguns equips amb un pressupost més baix és difícil. En aquest context, crec que és més important tenir més equips que tenir cotxes que semblin més “elegants”. En qualsevol cas, podem mantenir el nivell d’espectacle fins i tot amb cotxes més barats. El motor continua sent el mateix, la potència és la mateixa, i si amb la nova cel·la que desenvolupa la FIA, s’aconsegueix reduir una mica el pes, crec que serà possible continuar l’espectacle.”

Menys pes més espectacle

El més important és que els cotxes són ràpids perquè el WRC no pot estar al nivell dels R5. És cert que hi haurà una mica de pes addicional de la bateria i les noves parts híbrides, però crec que la nova cel·la de seguretat i els canvis en la carrosseria ens portaran a estalviar una mica de pes. Insisteixo en això perquè els cotxes com més lleugers i més espectaculars seran.

Aerodinàmica i suspensions

Pel que fa a la caixa de canvis de cinc velocitats, no sóc gaire fan, però és important mantenir bona part de l’aerodinàmica actual, perquè el motor és potent, però l’aerodinàmica i les suspensions són molt bones i el cotxe és estable i previsible per als pilots i això dóna confiança per anar més ràpid.

La part híbirda la més desconeguda

Hem d’assegurar-nos que mantenim l’aerodinàmica. D’altra banda, no ho tinc gaire clar amb l’aspecte híbrid, però l’esport necessita una part verda i per això aquest tema és molt important i és clarament el bon camí ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments