RAIDS: Chip Ganassi s’uneix a l’Extreme E

Chip Ganassi Racing (CGR) ha anunciat avui la seva entrada en l’Extreme E, convertint-se en el segon gran equip americà a comprometre’s amb la nova i pionera sèrie de carreres elèctriques SUV off-road.

Fundat i dirigit per l’ex pilot Chip Ganassi, l’equip homònim, Chip Ganassi Racing, celebra enguany el seu 30è aniversari. Durant les últimes tres dècades, l’equip ha aconseguit ni més ni menys que 19 títols importants i més de 220 victòries en carreres d’una àmplia varietat de disciplines de motoresport, des de INDYCAR a IMSA i NASCAR, passant pel Campionat Mundial de Resistència de la FIA, i en associació amb vuit fabricants diferents.

Entre aquests assoliments destacats es troben vuit victòries en el clàssic de cotxes esportius Rolex 24 At Daytona i quatre èxits a l’Indianapolis 500, juntament amb triomfs en el Daytona 500 i el Brickyard 400 de la NASCAR, així com en les llegendàries competicions de resistència de les 12 hores de Sebring i les 24 hores de Le Mans, la qual cosa converteix a Ganassi en l’únic propietari d’un equip de la història que ha guanyat les sis carreres emblemàtiques.

L’Extreme E marcarà el debut de l’equip en els motoresport elèctric en els seus 30 anys de funcionament.

El CGR s’uneix al seu company en el motoresport, Andretti Autosport, com el segon participant americà en el campionat. Entre tots dos equips han aconseguit 12 de les 17 corones de la sèrie INDYCAR des de 2003, i Ganassi roman invicte entre 2008 i 2011, i ara es disposen a reavivar la seva famosa rivalitat en un àmbit totalment diferent.

En 2015 i 2016, la CGR també va demostrar les seves capacitats multi-superficials en el Campionat Mundial de Ral·licross, obtenint un parell de victòries i nou podis. Aquesta experiència fora dels circuits serà sens dubte inestimable per a fer front a la diversa gamma d’entorns que es trobaran en l’Extreme E, cadascun dels quals posarà en relleu l’impacte del canvi climàtic i les influències humanes en el planeta, al mateix temps que augmentarà la conscienciació, impulsarà la sostenibilitat i inspirarà l’acció.

Alejandro Agag, Fundador i Director General de Extreme E, va dir:

“És fantàstic poder confirmar la participació del Chip Ganassi Racing en l’Extreme E, marcant la progressió d’aquest equip de gran èxit en les carreres elèctriques.

“La CGR compta amb una tremenda herència i pedigrí en motoresport, aconseguint un èxit constant al llarg de tres dècades en algunes de les sèries de monoplaces i cotxes esportius més dures que existeixen. Per descomptat, el nostre campionat planteja un tipus de desafiament molt diferent, però l’equip ha demostrat ser un guanyador en totes les disciplines que ha competit i clarament posseeix les habilitats per a sobresortir de manera similar en l’Extreme E.

“I després, per descomptat, està l’avantatge competitiu amb Andretti Autosport, que anunciavem el mes passat, i serà fascinant veure com es desenvolupa. Aquests dos equips s’han enfrontat en alguns duels veritablement clàssics al llarg dels anys, i esperem que vinguin molts més en els entorns únics que visitarà l’Extreme E.

“Com a líder, Ganassi mai ha tingut por d’innovar i adaptar-se – de fet, ha guanyat premis pel seu enfocament visionari i amb visió de futur – i això està totalment d’acord amb l’esperit que hi ha darrere de la nostra ambiciosa i revolucionària nova sèrie, que es va afanyar a adoptar. Confio que el seu equip afegirà un gran valor a l’Extreme E en el nostre esforç per propagar el missatge mediambiental i crear un canvi durador a través d’un entreteniment esportiu de primera classe”.

Chip Ganassi, propietari de l’equip, Chip Ganassi Racing, va dir:

“L’Extreme E és una proposta molt diferent a tot el que hem fet abans, però és cap a on crec que es dirigeix l’automobilisme en el futur. Quan vaig començar el nostre equip en 1990, un dels principis fundacionals sobre els quals el vaig construir va ser la innovació. Sempre m’ha apassionat empènyer els límits del que és possible, i l’Extreme E marca aquesta casella per a nosaltres en gran.

“Representa una oportunitat en l’automobilisme per a usar les últimes tecnologies per a atreure a un públic nou i més jove a aquest gran deporti nostre. Tot en l’Extreme E és genial, des del cotxe fins al format de carrera i la tecnologia incorporada. Estem encantats d’unir-nos al campionat i participar en el desenvolupament del futur del nostre esport”.

Els cinc esdeveniments competitius del calendari de l’Extreme E de 2021 se celebraran en alguns dels llocs més notables, remots i greument danyats del planeta, com Kangerlussuaq a Groenlàndia, la selva amazònica al Brasil, Al-‘Ula a Aràbia Saudita i el Llac Rosa prop de Dakar (el Senegal).

Entre les qüestions que es destacaran en el camí figuren l’augment de les emissions de carboni, l’escalfament de la Terra i el desglaç de l’Àrtic, l’elevació del nivell de la mar, les sequeres i la desertificació, la desforestació i la contaminació per plàstics. El campionat va anunciar recentment la creació d’un Comitè Científic d’experts acadèmics de les universitats d’Oxford i Cambridge, de gran prestigi, que s’especialitzen en aquestes àrees climàtiques i assessoraran la seva labor d’educació i recerca.

Cada etapa de l’odissea de cinc carreres de l’Extrem E comptarà amb dos dies d’intensa competència eliminatòria cara a cara en circuits de 10 quilòmetres. Amb l’ajuda d’experts independents, el disseny de la pista

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments