WEC: Alonso: vull formar part de la nova era dels supercotxes

Fernando Alonso diu que vol ser part de la nova classe de hipercotxes de Le Mans que encapçalarà les carreres internacionals de resistència a partir de 2021.

Alonso va formar part del Campionat Mundial de Resistència de la FIA durant la Temporada 2018/19, corrent per a Toyota. L’espanyol va guanyar Le Mans dues vegades seguides de camí al campionat i no ha corregut en el campionat des de llavors.

Va admetre que li interessa tornar a competir en el campionat quan s’introdueixi la classe de hipercoches de Le Mans, encara que no va especificar una línia de temps.

«El hipercotxe és un bonic projecte juntament amb diferents solucions que sé que el campionat de resistència està travessant, un bon procés ara també amb la IMSA, moltes coses en el futur que impulsaran la resistència i vull ser part d’això», va dir Alonso durant una entrevista d’Instagram Live amb el canal oficial de les 24 hores de Le Mans. «No sé quan. Però la meva experiència amb Le Mans en aquest moment és d’amor al 100%, dos intents i dues victòries, vull provar la tercera, vegem quan».

S’espera que la classe del Hipercotxe de Le Mans debuti a principis de 2021. La data original de debut va ser programada per a setembre de 2020 abans que es retardés com a resultat d’un canvi de calendari causat per la pandèmia COVID-19. Toyota és un dels dos fabricants que actualment s’espera que estiguin en la xarxa al març al costat de la Scuderia Cameron Glickenhaus amb el seu hipercotxe 007.

La convergència IMSA/ACO està programada per a prendre forma un any més tard, amb la categoria LMDh programada per a debutar al gener de 2022, després de la qual cosa s’espera que les dues classes corrin juntes en esdeveniments importants com les 24 hores de Le Mans.

Alonso, que va compartir el Toyota TS050 Híbrid #8 amb Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima, recorda amb afecte la seva única campanya del WEC de la FIA fins avui.

Glickenhaus Le Mans hypercar unveiled

«Crec que va ser única perquè la Temporada va ser única – la primera vegada que Le Mans van estar dins d’un campionat i va ser màgica», va continuar. «Va ser un privilegi estar en la temporada del WEC, conduir per a Toyota, un cotxe fenomenal, un equip fenomenal amb grans companys d’equip i descobrir que les carreres de resistència en aquest paquet era molt millor del que esperava.

«Per a Le Mans va ser el mateix. Vaig fer la bandera de sortida en 2014 i sempre vaig voler córrer a Le Mans però la meva experiència amb Toyota i amb les dues victòries, va superar qualsevol expectativa que tenia.»

«A la nit, tots els afeccionats, crec que les 24 hores, encara que sembli una carrera llarga, quan tens l’adrenalina, la passió, i l’atmosfera se sent com una carrera curta, t’agradaria competir encara més temps, penses com hem completat ja 22 hores. Va ser una experiència fantàstica».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments