RAIDS: Catie Munnings confirmada en el programa de pilots d’Extreme E

Catie Munnings, pilot britànica, ha estat confirmada com integrant del programa Extreme E , la nova categoria de SUV elèctrics que començarà l’any 2021.

La pilot de 22 anys del Campionat Mundial Júnior de Ral·lis, Catie Munnings, és l’última pilot femenina que s’ha anunciat per a la primera temporada de tot terrenys elèctrics Extreme E per l’any vinent.

Munnings està competint actualment en el JWRC i s’unirà a una forta alineació femenina de la pilot de Fórmula E de ABB Simona de Silvestro, la pilot de desenvolupament de Extreme E Mikaela Ahlin-Kottulinsky, el campió de la sèrie W Jamie Chadwick i la pilot de cotxes Katherine Legge.

L’Extreme E serà la primera sèrie que inclourà una divisió 50/50 de l’alineació de pilots masculins i femenins en els equips. Munnings s’enfrontarà a les millors etapes off road del món en l’Odyssey 21 E-SUV.

«Les carreres de l’Extrem E es faran totes en llocs increïbles i no puc esperar el desafiament de dominar tots aquests diferents tipus de superfícies i condicions. Ho veig com una progressió natural i una perspectiva molt emocionant«, va dir Munnings.

«L’alt nivell de competició que crec que veurem en la sèrie és un gran atractiu com a pilot, però estic realment inspirat pels aspectes de sostenibilitat i igualtat del Extreme E i els seus objectius generals – amb tot el treball que es durà a terme per a ajudar a canviar el món per a millor». Aconseguir una cosa tan important a través de la competició significaria molt per al motoresport».

«Aprofitaria l’oportunitat de córrer en qualsevol dels llocs, així que incloure’ls a tots en un campionat és fantàstic. El que es destaca per a mi a primera vista seria l’Amazones – no puc imaginar-me veure el cotxe de carreres en aquests entorns, però per què no? «

Munnings va començar la seva carrera en ral·lis als 17 anys. El 2016 va entrar en el Campionat Europeu de Ral·lis sent l’única dona pilot que va acabar el Ral·li de Ypres aquell any.

Munnings Catie, GBR, SaintEloc Junior Team, Peugeot 208 R2, Portrait during the 2018 European Rally Championship ERC Barum rally, from August 24 to 26, at Zlin, Czech Republic – Photo Thomas Fenetre / DPPI

En la seva segona sortida en el campionat, va obtenir els seus primers punts en la carrera i també va guanyar el Trofeu ERC per a dones. Convertint-se en la primera pilot britànica en 49 anys a guanyar un títol ERC.

«Tots els aspectes de la vida es veuen afectats pel canvi climàtic. Això és cert ara i només es farà més urgent en els pròxims anys. Això inclou el motoresport. És vital que recordem que només tenim un planeta i que hem de cuidar-lo bé, no sols per a nosaltres sinó també per a les generacions futures«. Munnings, continua.

«L’objectiu de l’Extreme E de fer un vincle entre l’esport que estimem i fer una cosa increïblement important i constructiu per al món és una cosa enorme.

«Cada forma del motoresport busca fer canvis positius en el medi ambient, i els fonaments del Extreme E s’estableixen en la sostenibilitat i la sensibilització, així com en la conducció d’aquest canvi. És un moment emocionant per a la indústria.»

Va continuar amb la seva carrera en l’ERC en 2017 i 2018, acabant les temporades amb dos quarts llocs en la classificació de l’ERC3 abans de ser recolzada per Red Bull UK per a entrar en la temporada 2019. Des d’enguany ha estat competint en el JWRC.

Extreme E

«No sé què esperar del tot, m’imagino que el cotxe és capaç de conduir d’una forma que no podries imaginar donat la seva grandària i presència, en superfícies en les quals no pensaries que seria capaç de rendir.

«Una vegada que provi i tingui una bona sensació, llavors sabré quines habilitats puc adaptar del ral·li i quins necessito aprendre de zero. Vaig llegir que Theo Gouzin de Spark (Spark Racing Technology – el dissenyador i fabricant d’ODYSSEY 21) va dir que els cotxes tenen la potència i el parell motor del Campionat Mundial de Ral·lis i del ral·li raid. Això seria molt impressionant i bastant surrealista per a sentir-se en una mica de la grandària d’un SUV.»

«Competir en diferents superfícies, en diferents climes i adaptar-me ràpidament és alguna cosa al que estic acostumada. No obstant això, l’aspecte físic d’aprendre aquest nou cotxe, un cotxe elèctric, també la grandària, la maniobrabilitat i jutjar el ritme d’un nou campionat, serà un desafiament completament nou, per a cada conductor.»

La primera temporada de l’Extrem E començarà a principis del pròxim any. Estaran competint en diversos llocs coneguts del Brasil, Groenlàndia i Àfrica Occidental, per nomenar alguns.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments