Noranta anys després del seu llançament, el furgó Jumpy es fa elèctric. Un dels models més icònics de la marca s’uneix així a l’ofensiva electrificada de Citroën, marca que preveu llançar fins a sis models «a piles» aquest 2020, incloent el C5 Hybrid i l’urbanita i trencador AMI.
El Citroën Ë-Jumpy, basat en la plataforma multienergía EMP2 de Groupe PSA, es podrà triar amb dues opcions de bateria, de 50 kWh i 75 kWh. Amb la primera, aconseguirà els 230 quilòmetres d’autonomia, mentre que la segona permetrà recórrer fins a 330 quilòmetres.
El nou model arribarà als concessionaris en el segon semestre de 2020, segons ha explicat la marca en un comunicat, i aviat se li unirà una versió 100% elèctrica del Jumper i una altra elèctrica del Berlingo, ja en 2021.
El Ë-Jumpy estarà disponible en les talles XS, M i XL, amb una longitud mínima de 4,60 metres, fins als 5,30 metres. La càrrega útil és idèntica a la de les opcions de combustió, de fins a 1.275 per a l’alternativa XS, M o XL de càrrega augmentada; i 1000 kg per a la resta de versions.
Està impulsat per un motor elèctric de 136CV, que li permet aconseguir una velocitat màxima de 130 quilòmetres per hora. A més, la seva resposta es pot modular gràcies a les maneres de conducció Eco, Normal o Power (Amb un pes de càrrega màxim (PTAC), permet que el vehicle lliuri prestacions equivalents a les que s’obtenen amb el ë-Jumpy buit en manera Normal).
La càrrega es realitza mitjançant una presa en l’aleta davantera esquerra. En un endoll domèstic amb cable de manera 2 requereix de 15 hores amb la bateria de 50 kW i de 23 la de 75; temps que es redueix a 7,3 hores o 11 hores 20 minuts amb un Wallbox monofàsic; 4 hores 45 minuts o 7 hores amb un Wallbox trifàsic; i a penes mitja hora o 45 minuts en una presa súper ràpida de 100 kW.