FÓRMULA 1: Horner insisteix en la idea de vendre els cotxes oficials als equips clients per contenir la despesa

El sostre de despesa inicial era de 155 milions d’euros (175 milions de dòlars), basats en 21 carreres per temporada, però ara ha caigut a 133 milions (145 milions de dòlars) per a 2021. Després, seguirà reduint-se en escala a 129 (140 de dòlars) a 2022 ja 124 (135 de dòlars) a 2023.

En virtut dels canvis acordats pel Consell Mundial del Motor darrere d’agilitzar el procés de presa de decisions, només sis dels 10 equips han de votar a favor dels canvis, i després es passarà a l’WMSC per a la seva ratificació formal.

Això implica que encara que els tres equips més afectats – Ferrari , Mercedes i Red Bull Racing- voti en contra, els canvis sortiran endavant.

Si els tres grans equips manifesten la seva oposició, encara queda per veure si exerciran alguna influència sobre els seus equips client, que sí que volen xifres de despesa inferiors, però que es podrien veure obligats a votar en contra.

La preocupació principal dels grans equips és que el dràstic canvi respecte al que estava planejat implicarà pèrdues de llocs de treball o la reubicació dels recursos fora de la F1 pel que fa al previst.

Christian Horner, cap d’equip de Red Bull, ha deixat clara la seva posició.

“El problema és que s’ha canviat tant la figura del sostre de despesa que crec que s’ha perdut el rumb. Els equips de F1 sempre gastaran el pressupost que tinguin disponible. Més un 10% extra”.

“És impossible comparar la despesa de Ferrari amb el de Haas, o el de Mercedes amb el de Racing Point, o fins i tot el de Red Bull amb el de AlphaTauri. Són estructures completament diferents i models de negoci diversos”.

“Crec que la solució hauria de ser analitzar què porta al fet que aquestes despeses augmentin en primer lloc i això és el cost de R + D de construir i desenvolupar cotxes esperant ser competitius”.

Horner ha estat pressionant pel retorn dels cotxes client per ajudar els equips petits.

“Dono suport a la necessitat de reduir costos per assegurar-nos que els 10 equips segueixin en la categoria. Però hi ha moltes maneres de complir aquest objectiu i no totes són baixar el sostre de despesa“, afegeix.

“SI l’objectiu principal d’un sostre de despesa és ser competitius i ajudar els equips més petits, sobretot davant la crisi actual, llavors estaria obert a vendre els nostres cotxes a la última cursa de la temporada a Abu Dhabi “.

“Crec realment que el cotxe és una solució que ajudaria a curt termini i que hauria de ser tinguda en compte. Hi ha hagut cert oportunisme per part d’alguns equips durant la crisi actual, però crec que tots necessitem valorar totes les opcions, en lloc de clavar el genoll i veure com desapareixen molts llocs de treball. Hauríem d’estar menys obsessionats amb el sostre i més centrats en fer competitiva aquesta categoria”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments