DTM: «Vam perdre el nostre ADN que es va construir en els 90 o a principis dels 2000 amb el nou DTM.»

El guanyador del DTM, Manuel Reuter, creu que la sèrie ha comès «exactament els mateixos errors» que el Campionat Internacional de Turismes, en centrar-se en l’enginyeria que va elevar els costos per als participants.

El DTM va ser sacsejat per la notícia el mes passat que Audi s’aniria a la fi d’aquesta temporada, posant fi a 17 anys de participació contínua de la fàbrica i deixant a BMW actualment com el seu únic fabricador.

Els equips de clients d’Audi han subratllat que els actuals cotxes de la classe 1, que utilitzen motors turbo de 2,0 litres de quatre cilindres introduïts l’any passat, seran massa cars per a funcionar sense el suport de la fàbrica, mentre que el pilot de BMW, Timo Glock, ha dit que les esperances de supervivència del DTM continuaran «disminuint més i més cada dia» fins que es trobi una solució.

Reuter, que va guanyar l’últim títol de la Classe 1 del ITC en 1996 quan Opel i Alfa Romeo es van retirar, va acabar subcampió quan el DTM va tornar en 2000 amb quatre victòries, i va continuar en la sèrie fins que Opel es va retirar a la fi de 2005.

Reuter va dir que la sèrie havia «perdut el nostre ADN» i va repetir els errors del ITC en prioritzar les gestes d’enginyeria sobre l’entreteniment per als fans.

«El problema és que el campionat es va tornar massa car, no trobem suficients fabricants a Alemanya o a Europa per a entrar a la sèrie i al llarg dels anys també va ser massa impulsat per l’enginyeria, no com el concepte bàsic en 2000», va dir.
«Són exactament els mateixos errors [que va cometre el ITC]. Els diners que has de gastar per a tenir èxit és massa per a les marques.

«Hem d’anar més cap al bon entreteniment. Tinc un gran respecte pels nous cotxes DTM, però són massa cars i a ningú li interessen.

«Al final del dia hem de preguntar-nos, ‘per a què fem aquest campionat’ i la primera prioritat han de ser els nostres fans. Per als afeccionats, no és rellevant que tinguem motors turbo de quatre cilindres molt sofisticats, els agradaria veure carreres bones i dures, sense ordres d’equip. Per què raó necessitem un avió molt sofisticat? Bé, llavors podríem ser cinc o 10 segons més ràpids, és bo per a tu si fas una volta ràpida, però aquest no és el nostre esport.

«Vam perdre el nostre ADN que es va construir en els 90 o a principis dels 2000 amb el nou DTM.»

Reuter també es va fer ressò de les crides del campió de la sèrie de 1990, Hans Stuck, perquè els organitzadors de la sèrie ITR adoptessin les regulacions del GT3, cridant als pressupostos requerits «una xifra realista» per als equips afectats per la pandèmia de coronavirus.

«GT Masters és una de les sèries més dures de les carreres de GT, pots córrer un cotxe d’èxit que lluita pel campionat si tens als dos pilots adequats entre 500 i 700.000 euros, per la qual cosa és una xifra completament diferent», va dir.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments