FÓRMULA 1: Alpha Tauri vol apropar-se a la part alta de la classificació

La batalla en la zona mitja de la graella de Fórmula 1 podria comptar amb fins a set equips enguany, amb l’equip més ràpid canviant regularment, segons
El Director Tècnic de AlphaTauri.

Mercedes, Ferrari i Red Bull han bloquejat la zona alta en les últimes temporades mentre que l’any passat McLaren va desplaçar a Renault per a acabar
quart.

AlphaTauri, sota la disfressa de Toro Rosso, va igualar la seva millor classificació de la història prenent el sisè lloc, a només sis punts de Renault.

El resultat de les proves de pretemporada, realitzades a Barcelona al febrer
abans que es desenvolupés la pandèmia de coronavirus, va indicar una dura batalla dura per la zona mitja.

«L’any passat vam tenir el millor any de la nostra història com a equip, així que estem en un bona trajectòria, enguany el cotxe és una gran evolució d’això», deia Jody Egginton.

«És una zona molt competitiva, [així que] del quart al novè o dècim estarà molt a prop enguany, estem en la lluita, per a poder acabar el més a dalt possible, aquest és el nostre objectiu.

«Serà increïblement difícil i sospito que l’equip del quart lloc evolucionarà i canviarà al llarg de la temporada.

«L’objectiu és ser competitiu i fer el següent pas de l’any passat i lluitar en la part alta de la zona mitja, tenim l’esperança de poder fer-ho, però haurem de desenvolupar el cotxe amb força per a mantenir la nostra posició».

Les fàbriques dels equips de Fórmula 1 han estat tancades durant molt de temps.
a causa de la pandèmia de coronavirus, amb el tancament habitual de 14 dies ampliat a 63 dies.

Les fàbriques s’estan reobrint gradualment a mesura que el període transcorre,
i la situació millora, amb AlphaTauri llest per a reprendre el treball la setmana vinent, i amb l’obertura de temporada prevista a Àustria a principis de juliol.

Egginton va explicar que el tancament anticipat forçós, i el calendari alterat, significa que els equips implementaran un programa de desenvolupament ajustat.

«El programa de desenvolupament que ja teníem en marxa, sabem
el que volíem introduir, però a causa de la situació amb el Covid-19 i el tancament anticipat i prolongat significa que hi ha hagut retards», va dir.

«Tornem a treballar la setmana que ve, però l’activitat en la qual treballem el disseny, l’aerodinàmica, la fabricació… s’han detingut.

«Però el calendari serà diferent, així que les parts que podríem tenir necessàries per a certes curses no les necessitarem, sent Mònaco un exemple, així que hem de canviar l’ordre d’alliberament de les parts, algunes a través del túnel del vent, alguns no, així que hem de canviar el programa del túnel de vent, i canviar les nostres prioritats de fabricació.

«En aquest moment hi ha un munt d’escenaris de ‘què passaria si’ al meu cap i quan tornem al treball, les hi passarem [i les discutirem].

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments