FÓRMULA 1: Red Bull demana a Mercedes que acceptin les graelles invertides

Durant una videoconferència divendres passat, una idea que es va discutir va ser la d’utilitzar un format diferent en els esdeveniments que facin doblet, com Àustria, Gran Bretanya i altres cites de més endavant.

La idea que més suport va tenir va ser la de tenir una cursa a l’esprint amb graella invertida dissabte, el resultat s’utilitzaria per configurar la graella del Gran Premi de diumenge. La posició de sortida en la graella invertida estaria basada en les posicions en la general del Mundial.

Però, tot i que la majoria dels equips van donar suport el pla, Mercedes va indicar que no estava a favor de la idea , i sembla que Racing Point va demanar més temps per pensar-hi.

Aquesta normativa necessita d’el suport unànime per tirar endavant, i si Mercedes no canvia d’opinió, llavors serà rebutjada.

Horner pensa que no dur-la a terme seria una oportunitat perduda enorme per a la F1, que considera que la categoria necessita generar més interès en els doblets al mateix circuit.

“Crec que mai tindrem una oportunitat millor que els esdeveniments dobles que tindrem en llocs com Àustria, Silverstone i possiblement un més després”.

“El problema és que crec que si repetim el mateix format en el mateix circuit, el resultat serà molt similar. Tenim l’oportunitat ideal de provar alguna cosa diferent. I , sempre que estigui en vigor des de la primera cursa del campionat, i no sigui una cosa que canviï durant l’any, no hauríem de tenir cap problema amb això “.

“Desgraciadament, hi va haver un equip en contra. Així que serà una pena perdre aquesta oportunitat”.

Mentre que Horner diu que pot entendre per què Mercedes, vigent campió, està en contra de la normativa que podria posar-los a el fons de la graella, va insistir a Toto Wolff , el cap de Mercedes F1, que deixés les seves preocupacions a un costat.

“Hem guanyat el GP d’Àustria en els dos últims anys, de manera que, potencialment, tindríem molt més a perdre, sobretot en aquest traçat”, reflexiona.

“Crec que serà una cosa positiva per a la F1. No veig gaire sentit a tornar a viure el mateix un cap de setmana després. Si hi ha un format diferent, ho farà més atractiu, més interessant i espero que Mercedes doni suport això a al final “.

“Serà el mateix repte per a tots els pilots i equips, a fi de comptes”.

El cap de Red Bull F1 assegura que hi ha opcions molt limitades sobre el que la F1 podria fer en la segona cursa si la graella invertida no tira endavant.

“Si un circuit té la possibilitat d’oferir una configuració del traçat diferent, podríem tenir-ho en compte, però no crec que això passi a Àustria”, diu.

“Només hi ha una cosa que puguis fer, rodar en els circuits en direcció contrària. Però, òbviament, des del punt de vista de la seguretat no seria possible. no estan dissenyats per a això “.

” En teoria, Silverstone té diferents configuracions, però seria una pena si aquesta oportunitat [de tener parrillas invertidas] no s’aprofita a el màxim. És una oportunitat perfecta de fer alguna cosa diferent per al futur, també “.

 

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra amb la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments