TURISMES: Alfa retorna al campionat per la reducció del calendari

L’equip Romeo Ferraris té com a objectiu tornar a la Copa del Món de Turismes en 2020 amb l’Alfa Romeo Giulietta TCR, malgrat haver-se retirat l’any passat.

Al desembre es va revelar que el Romeo Ferraris no es quedaria en el WTCR per a una tercera temporada el 2020, havent arribat a la conclusió que ha aconseguit tot el potencial de desenvolupament del Giulietta.

En canvi, l’equip va decidir centrar els seus esforços en la nova sèrie del ETCR per a la qual està desenvolupant una versió elèctrica del model de berlina Giulia.

No obstant això, amb el WTCR presentant un nou calendari econòmic que només inclou esdeveniments europeus, l’equip ha donat un gir de 180 graus en la seva decisió de deixar la sèrie.

«Al final de la temporada passada, estàvem a punt de vendre els dos Giuliettas que van córrer en el WTCR 2019, però la venda no es va materialitzar i per tant els cotxes estan a la nostra disposició de nou«, va dir Michela Cerruti, Gerent d’Operacions de Romeo Ferraris.

«Així que ens asseiem al voltant d’una taula per a mirar-nos a la cara i vam dir, ‘per què no aprofitar-nos d’ells?’

«És una idea que ha estat en les nostres ments des de fa un parell de setmanes.

«Hem estat mirant diversos temes i hi ha motius per a aprofitar l’oportunitat que ens dóna el nou calendari de la WTCR, que com sabem només serà a Europa.

«També el fet que per primera vegada un esdeveniment de la sèrie tindrà lloc a Itàlia, en la nova pista de l’Adriàtic, ens ha motivat, pensant en tots els fans que sempre ens han preguntat quan podrien veure en acció als Giuliettas del WTCR a Itàlia.

«Avui hem de tractar de trobar els recursos, que en aquest moment és just dir que encara no tenim.»

Cerruti va dir que Romeo Ferraris ja ha començat el procés de selecció de conductors per al seu assalt a dues actuacions en la WTCR, però va admetre que l’equip hauria de considerar els pilots que vénen amb un pressupost degut al clima financer actual.

«Certament no li donarem el cotxe a qualsevol», va dir.

«A part de l’aspecte financer, ens interessen els pilots capaços de treballar professionalment i que a més siguin ràpids.

«El nostre món està ple de professionals que estan acompanyats per empreses i patrocinadors que els secunden. Hem fet algunes enquestes per a les dues places disponibles.»

Cerruti va dir que el retorn de Romeo Ferraris a la WTCR no tindria cap impacte en el desenvolupament del seu cotxe ETCR, amb els dos programes funcionant de manera independent.

«Sempre tenim el projecte del ETCR en marxa, però són dos programes que funcionen en paral·lel i un no afecta a l’altre en termes de recursos«, va explicar.

«Vull deixar això molt clar perquè crec que és important distingir, el compromís en un programa no disminueix el compromís en uns altres.

«En canvi, l’oportunitat és precisament crear un vincle entre els sectors, per la qual cosa als impulsors que creïn en el projecte de la WTCR també els oferirem una prova i un programa amb Giulia ETCR, quan estigui llest».

Romeo Ferraris va acabar setè en la classificació d’equips de l’any passat, amb Dt. Qinghua aconseguint la seva única victòria de la temporada en la tercera carrera a Eslovàquia.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments