FÓRMULA 1: Mercedes estudia entrar en altres categories per reubicar part del seu personal

El sostre de despesa s’ha reduït dels 175 milions de dòlars originals a 145 en 2021 i 135 posteriorment. Els tres millors equips ara s’enfronten a la possibilitat de reduir el seu personal de F1 en més d’un centenar de membres durant aquest període.

Ferrari ja ha dit que pot transferir personal a altres programes de carreres i Mercedes pot seguir aquesta mateixa estratègia, ja que una de les raons és evitar un èxode massiu de treballadors que coneixen la seva tecnologia.

Toto Wolff reconeix també que el nou límit permet que la F1 tingui més sentit financerament per a la marca.

«En primer lloc, estem vivint en una realitat financera que és molt diferent a la de abans de la COVID-19», va dir Wolff. «Hem acceptat el límit de pressupost més baix i és una obligació que les marques reeixides de F1 guanyin diners en lloc de perdre-ho«.

«Per a nosaltres també és una manera d’assegurar-nos que Daimler no sols apreciï els èxits esportius i de màrqueting, sinó també perquè sigui el més neutre possible quant a costos. Per això crec que hem de recolzar aquest límit de costos».

«Per a nosaltres significa reajustar, canviar la forma en què fem les coses i desplegar personal en noves àrees. Tenim un departament molt fort anomenat Mercedes Benz Applied Science, on treballem per a clients d’alt rendiment i implementem els nostres serveis».

«I qui sap? Tal vegada estudiem altres categories per a mantenir els recursos i la propietat intel·lectual en Mercedes».

Wolff va descartar que el fabricant alemany retiri el seu suport a la F1 i insisteix que les carreres són un «eix central» amb el qual la direcció de Stuttgart segueix compromesa.

«Sempre hi ha una espècie de campanya i agenda», va dir. «Crec que és clar que totes les companyies d’automòbils s’enfronten a temps difícils i insegurs».

«Tots els dies obres una revista o un diari i estan VW, Renault, Fiat o Daimler. I en aquest sentit, entenc completament que la nostra plataforma esportiva està en dubte«.

«La direcció de Mercedes considera que la Fórmula 1 és una activitat central. Construïm cotxes de carrer i de carreres. I en realitat el primer cotxe va ser de carreres».

«En aquest sentit, no sols el veiem com una plataforma de màrqueting que genera valuosos beneficis de màrqueting, sinó com un exercici central. Hi ha una transferència de tecnologia entre la carretera i la Fórmula 1, i Daimler no ho qüestiona«.

«No obstant això, parlem de totes les nostres activitats i inversions tots els anys. Crec que som l’objectiu d’algú que vol treure titulars i fer més clics», va resoldre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments