DTM: La salvació amb les marques japoneses és molt poc viable

una entrada d’un dels tres fabricants de Super GT, Honda, Toyota i Nissan, que posseeixen cotxes sota les mateixes regulacions, no juga un paper important en els plans de Gerhard Berger, com deixa clar el cap del DTM.

«No crec que la pressió del temps harmonitzi amb la cultura japonesa», diu l’austríac. «Així que dubto que hi hagi sorpreses referent a això.»

No obstant això, segons Berger, el pla per a 2022 era utilitzar cotxes japonesos en el DTM, després que el pla per a 2021 no es pogués dur a terme.

«Vam tenir intenses converses a la fi de l’any passat abans que Audi es retirés. I això definitivament va arribar massa aviat per a ells. No ho van cancel·lar, però bàsicament ho van posposar un any«, explica Berger.

«Fem una o dues carreres més junts durant un altre any abans d’estar llestos per al següent pas’.»

De fet s’havia planejat fer una altra carrera conjunta amb el camp de Super GT en Fuji en 2020. No obstant això, aquest pla es va detenir a causa de la pandèmia de coronavirus.

La declaració d’intenció dels japonesos de crear una empresa conjunta amb el DTM en 2022 va ser «acollida positivament perquè era important per a nosaltres crear lentament confiança perquè les perspectives futures puguin créixer», diu Berger.

«Però ara, per descomptat, estem sota la pressió del temps degut a la decisió d’Audi.» I això és exactament el que diu que no és una bona base per a la cooperació amb els japonesos.

Totes dues sèries fan ús de les regulacions de la Classe 1 creades pel ITR, i els cotxes ja han estat alineats en gran manera per al 2020. Per què, a part de la Carrera dels Somnis en Fuji el novembre passat i la final de la temporada del DTM abans de la de Hockenheim, que s’havia celebrat amb participació japonesa, no va haver-hi cap intercanvi?

Segons el director esportiu d’Audi, Dieter Gass, hi ha raons financeres per a això.

«La situació és molt complexa. Hi ha interessos nacionals i estratègies individuals pel que fa als fabricants. Hem deixat clar que teòricament estaríem interessats a usar cotxes sota les regulacions de la Classe 1 també al Japó, però això tindria clarament serioses implicacions financeres.

Per tant, hauria estat impossible col·locar altres cotxes al Japó a més dels nou cotxes DTM actuals.

«Per a nosaltres, un desplegament al Japó només hauria estat possible si reduíssim els cotxes a Alemanya en la mateixa quantitat», aclareix Gass.

«I els japonesos estan en una situació molt similar perquè tenen el seu propi campionat al Japó. Per a ells, el cost de fer funcionar els cotxes addicionals a Alemanya hauria estat extremadament alt. I si no hi ha cotxes alemanys al Japó per a compensar això d’alguna manera, llavors hem d’acceptar aquesta decisió.»

Així que l’empresa no va fracassar «per falta d’interès», diu el director esportiu d’Audi, «sinó per la difícil implementació«.

BMW: Els japonesos «no estan molt interessats» malgrat els esforços

«Estem en una situació completament diferent ara, però l’any passat, juntament amb Gerhard i el ITR, tampoc aconseguim convèncer als fabricants japonesos»

Marquardt es refereix a les negociacions en la Carrera dels Somnis i així passa la pilota als japonesos.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments