Després de decidir no córrer el seu Ford Festa World Ral·li Cars a principis d’aquest mes, M-Sport Ford prefereix un plantejament més centrat en les proves una vegada es reveli el calendari per a la resta de la temporada del WRC.
Toyota Gazoo Racing i Hyundai Motorsport van triar fer ús d’una finestra de 19 dies per a provar els seus cotxes a Finlàndia una vegada que la FIA va posar fi a una prohibició temporal de test pel coronavirus.
Els reglaments de test per a la resta de la temporada van ser confirmats en la reunió del Consell Mundial de l’Esport del Motor del divendres passat. Abans d’aquesta votació, els equips van acordar quatre dies de test, però M-Sport va triar estalviar pressupost i saltar-los-hi.
«No vam veure un punt particularment convincent per a anar al test de Finlàndia quan sabem que no competirem allí enguany», assegura el director de l’equip M-Sport Ford, Richard Millener.
«A més de l’aspecte financer, també estava la consideració que no podíem portar al personal de tornada per a fer els test, amb les regulacions de quarantena [en vigor a Gran Bretanya], els viatges eren bastant complicats per a nosaltres.
«La sensació que tenim és que preferim esperar, entendre com és el calendari i després fer el nostre pla de test entorn d’això.
«No hi ha tant que fer en aquests test. Podríem haver-ho fet en el nostre entorn permanent en Greystoke. Fins que tinguem una cosa a la qual aspirar, estalviarem recursos», afegeix.
M-Sport es posarà en marxa proximament
Com a part d’una jornada de rodatge per a Motorsport UK, M-Sport proporcionarà un cotxe de ral·li i un pilot que, segons dirtfish.com, és Matthew Wilson, ex pilot del WRC i fill de Malcolm Wilson.
En el marc d’una jornada de rodatge per a Motorsport UK, l’òrgan directiu pretén establir directrius per al retorn de les proves al Regne Unit.