La temporada del Campionat Mundial de Ral·lis de 2021 comença avui per a Andreas Mikkelsen i Pirelli.
El noruec conduirà el Citroën C3 WRC de Pirelli en una prova de dos dies a Sardenya el dimarts i el dimecres, establint la durabilitat, la degradació i el rendiment de referència per a un programa dirigit pel director d’activitats de ral·li Terenzio Testoni.
Pirelli subministrarà tots els pneumàtics de Rally1 en un contracte de quatre anys a partir del Ral·li de Monte-Carlo de gener.
Testoni va admetre que s’estava implicant a fons, abordant algunes de les carreteres de terra més dures de la temporada a l’illa italiana.
«En el campionat mundial, al voltant del 80% dels esdeveniments són en terra», va dir. «Per sort, les carreteres de terra que estem provant – que es van utilitzar anteriorment en el Ral·li d’Itàlia – estan entre les especials de terra més exigents del món.»
Pirelli té productes existents per a treballar, havent subministrat cotxes privats de Rally1 i equips de WRC 2 i WRC 3 en les últimes temporades.

«És important que treballem metòdicament per a mesurar el nostre progrés amb precisió», va dir Testoni. «Comencem amb la base d’un pneumàtic provat i de confiança, després farem una sèrie de prototips per a veure on podem agregar rendiment i durabilitat.
«La tasca és particularment difícil quan es tracta de ral·li, perquè a diferència d’un circuit, les condicions de la carretera i el grip canvien constantment. Però tornarem a aquestes carreteres en el futur, per a veure com els canvis que fem als pneumàtics prototip milloren el seu rendiment.»
Pirelli està buscant acostar-se a 250 milles a velocitats competitives de Mikkelsen en els pròxims dos dies.