Toyota ha estat el primer equip en relitzar test prèvis al Ral·li d’Estònia, durant la setmana passada. Elfyn Evans i Scott Martin van començar les proves el dimarts, i Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen van conduir el Yaris WRC dimecres. Dijous va ser el torn de Seb Ogier i Julien Ingrassia i, com va passar el mes passat a Finlàndia, han tornat a estar a càrrec de les proves de desenvolupament aerodinàmic.
L’equip segueix treballant en el paquet aerodinàmic de la part devantera. Com en els test de Finlàndia, el cotxe d’Ogier incloïa un parell d’aletes verticals en els plans davanters superiors (marcats en el cercle superior de la imatge de sota), aquest cop en blanc. L’objectiu és dirigir millor el flux d’aire cap a la part posterior del cotxe, mentre s’evita la interacció amb el flux d’aire principal extern. A més, l’ús de les plaques evitaria la barreja d’aire de dalt i de baix dels aletins, augmentant així la seva eficiència.
Però el cotxe incloïa una segona modificació, amb un objectiu similar: la mida de la barrera vertical inclosa a banda i banda del divisor (dins el cercle inferior a la imatge de dalt) ha augmentat, i ara tanca gairebé completament l’espai, obligant a l’aire a fluir cap amunt però no cap al costat. Evita la interacció de l’aire amb el flux principal extern, i augmenta l’eficiència de les aletes laterals. La imatge de sota mostra les diferències de grandària entre l’original (esquerra) i la nova(dreta).
Durant la prova, el cotxe d’Ogier també va utilitzar una petita aleta sobre el para-xocs davanter, davant de l’entrada d’aire de refrigeració. L’objectiu podria ser reduir la quantitat d’aire que entra al compartiment de motor, o protegir el radiador i l’intercooler de l’impacte de petites pedres, molt comuns en els trams del Mundial.
Una de les curiositats de la prova és que el cotxe (possiblement un cotxe d’especificacions antigues) encara incloïa els orificis originals a banda i banda del cotxe per a la refrigeració dels frens de darrera, així com les entrades de nou disseny, situades a la part superior de la protecció lateral.
A més, el cotxe incloïa en algunes obertures del pas de roda posterior modificades, que normalment s’utilitzen quan hi ha fang o neu a la carretera.