La complicada cita d’asfalt va ser confirmada en el campionat aquest dimecres (30 de setembre) després d’haver estat afegida al calendari del Campionat del Món de Ral·lis a l’agost.
La prova belga, que porta 55 anys en marxa, serà un dur final per als joves talents del WRC. El temps impredictible serà un gran desafiament afegit als gairebé 290 km d’acció en superfície asfaltada al llarg de tres dies.
Les estretes carreteres, vorejades per rases de fang, oferiran poc espai per a l’error, mentre que l’última especial del diumenge se centrarà en l’icònic circuit de Spa-Francorchamps.
Els punts obtinguts en Ypres es multiplicaran per 1,5 per als pilots que hagin competit en almenys dos de les tres primeres proves. Això assegurarà un final vibrant per a la sèrie, que presenta a les joves estrelles del WRC amb els Ford Fiesta Rally4 idèntics calçats amb Pirelli i construïts a Polònia per M-Sport.
El director de l’equip Júnior WRC, Maciej Woda, va dir que la incorporació de Ypres significa que només es perdria una prova del programa original de cinc a causa de l’impacte de Covid-19.
«El Campionat del Món Júnior WRC de la FIA sempre promet portar a les futures estrelles del WRC a alguns dels ral·lis més icònics del calendari i una oportunitat de provar tot tipus de superfícies en el calendari del WRC», va afegir.
«El Ral·li Renties Ypres de Bèlgica és un ral·li molt, molt especial que ha conservat molt del seu caràcter al llarg dels anys i veure a les nostres tripulacions pilotar per les estretes i tècniques carreteres de Flandes Occidental serà una perspectiva emocionant.»
Després de les proves de Suècia i Estònia, la penúltima trobada tindrà lloc en el Ral·li d’Itàlia Sardegna (8 – 11 d’octubre). El letó Martins Sesks encapçala la classificació amb vuit punts d’avantatge sobre el finlandès Sami Pajari.