ERC: Escletxes legals salven a Solberg a Hongria

El candidat del Campionat d’Europa de Ral·lis, Oliver Solberg, ha rebut múltiples protestes contra el resultat del Ral·li d’Hongria.

Solberg va acabar quart al Ral·li d’Hongria, per poc perdia el podi en una estreta baralla amb Efrén Llarena en les especials finals del diumenge. Però les protestes van afectar un incident un dia abans, on Solberg havia patit dues punxades en el bucle final de dissabte, la segona de les quals va arribar a l’última especial del dia.

Després de quedar-se sense recanvis, Solberg va tornar a l’assistència amb només tres pneumàtics encara instal·lats al seu Škoda Fabia Rally2 evo, amb el seu pneumàtic posterior esquerre completament desfet.

Tant l’equip Saintéloc Junior -que dirigeix el líder general d’ERC Aleksei Lukianuk- com el líder del campionat juvenil Grégoire Munster van presentar protestes al·legant una violació de l’article 34.1.5 del Reglament Sporting de Ral·li de la FIA.

«En una secció de carretera que és una carretera pública i al principi d’un tram, un cotxe de competició només pot ser conduït en quatre rodes i pneumàtics»

«Qualsevol cotxe que no compleixi aquest article serà considerat retirat segons l’article 54. Els comissaris poden imposar una sanció addicional».

Un cotxe que es retira entre l’especial final d’una etapa i l’assistència de final del dia es considera que s’ha retirat en el tram precedent, de manera que la sanció de per reenganxar-se és de 10 minuts i s’hauria d’aplicar en el cas que Solberg hagués retirat el seu Fabia el dissabte a la nit.

Mentre que el cotxe de Solberg estava corrent amb només tres pneumàtics en el moment de la presumpta infracció, les dues protestes van ser llançades pels organitzadors del ral·li, ja que les protestes es van considerar una violació del Codi de l’Esport Internacional de la FIA.

«Segons l’article 13,4.1 i 13.7.4.4 de l’ICS, la protesta va ser registrada per diversos competidors en contra d’un», va llegir la decisió dels administradors de la protesta de Saintéloc, destacant que tant ell com Munster havien presentat protestes contra la mateixa infracció.

«Una protesta presentada conjuntament per diversos competidors no serà acceptada», llegeix l’article 13,7 i 4 del FIA II.

La protesta de Munster va ser rebutjada per una raó diferent; el seu equip no va pagar la taxa de protesta requerida en presentar la seva protesta.

El quart lloc conserva les esperances de Solberg de guanyar els títols globals d’ERC i ERC1 Junior, tot i que encara té un dèficit de 26 punts amb Lukianuk en el primer i ara ha caigut un punt darrere Munster en el segon.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments