Nou Volkswagen Golf R, la guinda al pastís

Ara farà un any Volkswagen presentava en societat la vuitena generació del Golf. Des de llavors, el degoteig de variants i motoritzacions ha estat constant. Si fa unes setmanes coneixíem el GTI Clubsport, versió radical del popular GTI, el protagonista d’avui és a priori la versió més prestacional de quantes oferirà el fabricant alemany. Parlem del Volkswagen Golf R, un compacte esportiu les credencials del qual són tota una declaració d’intencions: 320 CV de potència, tracció integral 4Motion i màxima efectivitat en circuit, amb un mode de conducció específic pel Nürburgring. Comencem?

Sota el capó es troba el vell conegut 2.0 TSI, un 4 cilindres turbo amb injecció directa que en aquesta entrega rendeix una potència de 320 CV i 420 Nm, xifres que milloren en 20 CV i 40 Nm les de la versió anterior. Això es tradueix en una velocitat màxima (limitada) de 270 km/h i una acceleració de 0 a 100 km/h en 4,7 segons. Si l’any 1974, quan es va presentar el Golf, ens diuen que anys més tard estaríem parlant d’aquestes xifres ningú hagués donat crèdit.

Aquest motor s’oferirà únicament associat al canvi DSG de 7 relacions, enviant la potència a les quatre rodes mitjançant el sistema 4Motion. Aquest cop, però, la tracció integral 4Motion incorpora una novetat important: el sistema R-Performance Torque Vectoring. Bàsicament es tracta d’un control selectiu de par capaç d’enviar el 100% de la potència que arriba a l’eix posterior a una sola de les rodes, neutralitzant d’aquesta manera el subviratge i millorant la tracció.

A nivell de suspensions tenim amortidors adaptatius DCC de sèrie amb molles més enèrgiques (un 10% més rígids que en el cas de la generació anterior) i caigudes específiques a l’eix davanter. Les molles són 20 i 5 mm més curtes que les que troben en un Golf convencional i en un GTI, respectivament. Volkswagen afirma que estem davant del Golf «més potent, més dinàmic i més eficient». Tenint en compte el que hem vist fins ara no ens sorprèn.

Una de les novetats estrella del nou Volkswagen Golf R la trobem en els modes de conducció. Aquests es poden seleccionar a traves d’un polsador al volant amb la lletra R, podent escollir entre Comfort, Sport, Race i Individual. Els dos més interessants, però, són el Drift i el Special.

El primer és capaç d’enviar el gruix de la potència a l’eix posterior i està pensat per ser emprat exclusivament en circuit, prèvia confirmació per part del conductor a la pantalla central. Això no treu que els propietaris d’un R no puguin fer experiments en carretera oberta i sentir-se Ken Block per un dia.

Tot i que el mode Drift segurament serà el que s’emportarà tots els titulars, el mode Special resulta força més interessant: pensat específicament pel Nürburgring, que és on es va acabar d’afinar el cotxe en la fase final de desenvolupament, és capaç d’adaptar paràmetres de motor, canvi, direcció, suspensió i control d’estabilitat per oferir un rendiment òptim al Nordschleife. Això fa que, per exemple, la suspensió sigui més tova que en el mode Sport, per adaptar-se millor a les ondulacions i desnivells de l’Infern Verd. Segons el fabricant això es tradueix en un temps de volta al Nürburgring 17 segons més ràpid que la generació anterior, una mica menys d’un segon per kilòmetre.

Aquest nivell de prestacions ha d’aturar d’alguna manera, i per aquesta tasca Volkswagen ha optat per muntar discs davanters de 340 mm amb pinces de dos pistons fabricades en alumini, reduint la massa en un 60% a cada costat. Les llandes són exclusives per aquest model i s’ofereixen de sèrie en 18″ i, opcionalment, en 19″.

Estèticament tenim un compacte sobri, sense estridències, i amb els elements justos per deixar entreveure les prestacions que és capaç d’oferir. Paracops davanter, posterior i taloneres són exclusives per aquest model. En el cas del paracops posterior ens trobem un difusor de dubtosa eficàcia i 4 sortides d’escapament, dos a cada banda, que opcionalment poden estar acabades en titani cortesia de la casa Akrapovic.

A l’interior destaquen els seients en cuir Nappa, costures blaves e insercions en (símil de) fibra de carboni, coronats per la lletra R. El volant compta amb un disseny específic, és calefactable i en cas d’optar pel canvi DSG ofereix unes lleves ergonòmiques de proporcions més generoses que en generacions anteriors. Això és especialment d’agrair en conducció esportiva.

Disponible únicament en 3 colors (Lapiz Blue Metallic, Pure White i Deep Black Pearl Effect), les reserves es poden fer des del passat dia 5 de Novembre en qualsevol concessionari oficial de la marca tot i que el preu encara no ha estat confirmat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

1 COMENTARIO

Subscriu-te
Notificació de

1 Comment
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
3 Anys fa

Molt bona entrada, felicitats