Després d’haver corregut al voltant de cinquanta quilòmetres aquesta temporada, Stéphane Lefebvre vol acabar el seu any amb una bona nota participant en el ral·li Monza, l’última prova del campionat mundial de ral·lis. Sense competició internacional des del Ral·li de Catalunya de l’octubre passat i fins al final del programa mundial Skoda, Jan Kopecky tornarà al campionat del món a Monza la setmana vinent.
En aquesta ocasió, el francès tornarà al volant d’un Citroën C3 R5, un cotxe que coneix bé per haver-lo desenvolupat en part. A la seva dreta, Stéphane trobarà Thomas Dubois, el seu copilot de l’any passat, mentre que el C3 serà dirigit per l’equip italià Dmax Racing.
L’últim esdeveniment del campionat mundial del pilot francès es remunta ara al Ral·li d’Alemanya la temporada passada.
Tinc una bona relació amb Max Beltrami, el cap de Dmax Racing, i a força de parlar de Monza hem trobat solucions junts per implicar-nos. Ens vam comprometre el vespre del tancament d’inscripcions.
Ja vaig correr amb ells a Terre des Causses el 2016 amb el C4 WRC.
Per a Dmax, aquest ral·li és gairebé a casa (l’equip té la seu a Milà) i tenen una bona experiència, així que és un bon punt de partida. El cotxe serà nou i l’equip comptarà amb el suport de Citroën Racing, que també és un bon punt a tindre en compte. “
“A partir de dijous, entraré realment a la preparació d’aquest esdeveniment amb 4 dies de feina. No vull desaprofitar aquesta oportunitat per manca de preparació. Tot i que realment no tinc cap objectiu, segueixo sent un competidor, però és difícil saber el meu nivell abans de començar. Evidentment, espero estar al nivell i demostrar que no he oblidat pilotar.
Pel que fa a la cursa, és difícil trobar punts de referència al circuit. Les carreteres són tan amples que cal afegir indicacions visuals en comparació amb una especial normal. “
Kopecky també amb ganes de tornar
El múltiple campió txec, per descomptat, pilotarà un Skoda Fabia Rally2, un cotxe que ha desenvolupat molt al llarg dels anys. Als 38, el pilot de Skoda serà clarament un dels seriosos candidats a la victòria a la categoria WRC-3 contra els habituals del campionat, però també a alguns autònoms com ell.
Per primera vegada, Jan Kopecky competirà per l’equip alemany Toksport WRT, present a Monza amb tres cotxes. De fet, l’actual líder del campionat del món de la WRC-2, Pontus Tidemand, per descomptat, serà present per obtenir un nou títol en la categoria R5.
El tercer Skoda acollirà un convidat sorpresa amb el pilot alemany Maro Engel, una antiga esperança dels circuits alemanys, que ha evolucionat recentment a la Fórmula E en particular. Per preparar-se primer per a aquest gran ral·li, l’alemany es va poder beneficiar dels consells de Chris Ingram, estretament vinculat a aquest equip i òbviament familiaritzat amb l’Skoda Fabia Rally2.
“Sempre he tingut un gran respecte pel que fan els pilots de ral·li i els copilots, i em va interessar provar-ho jo mateix. Moltes gràcies a Toksport per l’oportunitat i a Mercedes-AMG pel suport i l’oportunitat de provar alguna cosa nova. “Va dir Maro Engel a les xarxes socials.