WEC: Glickenhaus no creu que els LMDh siguin superiors als LMH

Scuderia Cameron Glickenhaus ha iniciat una cursa contra el rellotge per tenir el seu prototip d’hipercar a punt a temps (LMH) i fer el seu debut a les 8 Hores de Portimao, el primer esdeveniment de la WEC en la seva temporada 2021.

Amb l’equip cremant etapes en el muntatge del SCG 007 LMH a bon ritme, Jim Glickenhaus volia treure pit i ressaltar el seu projecte, en part per silenciar les veus que dubten de les opcions de Glicknehaus de fer front a Toyota i en part per tirar alguns «darts» als fabricants que han optat per desenvolupar un prototip LMDh.

Mentre que ACO i IMSA s’han compromès a utilitzar un Balanç de Rendiment que permet als dos prototips competir en igualtat de condicions, Jim glickenhaus S’ha mostrat escèptic sobre això:

No es pot creure que un LMH pugui guanyar les 24 hores de Daytona i que un LMDh pugui guanyar les 24 Hores de Le Mans amb un «BoP» implicat. Quan el LMDh competeixi a Le Mans serà molt difícil equilibrar les seves actuacions. Els LMHs són molt més ràpids. Crec que la convergència és una bona idea, però crec que hauria d’haver-se fet amb una norma comuna. IMSA va decidir continuar en el seu camí.

Parlant una mica més sobre aquesta idea, el patró de Glickenhaus ha assenyalat:

Crec que és una mica estrany que Glickenhaus, una petita empresa, pugui estar a Le Mans amb un cotxe propi i construït des de zero a partir d’un únic xassís i que empreses com Ferrari, Porsche o Audi no ho facin. Fins i tot si Porsche, Audi o Acura han triat crear un LMDh, no són més que Oreca amb un sistema híbrid estàndard. És una mica estrany. En general, estem molt contents amb les normes sobre l’hipercar i crec que l’ACO serà just per a tots, la qual cosa ens permetrà lluitar amb Toyota.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments