RAL·LIS: Gil Membrado, forjant un campió

Pas a pas, sense presses, aquest és el missatge que ens envien sobre el programa que té per endavant el jove pilot català de 13 anys, en Gil Membrado. Cognom de pes el del jove sots campió de les G-Series 2021, fill del campió de Catalunya de Ral·lis, en Josep Maria Membrado.

En Gil porta la gasolina a les venes i és que amb només tres anys ja va debutar en el món de karting. Vic i el Circuit d’Osona el van veure debutar, seguidament va formar part del Campus de Fernando Alonso a Astúries, convertint-se en sots campió del campionat regional asturià. A casa nostra va disputar i guanyar l’Open RACC als nou anys però ràpidament els ral·lis van començar a cridar-li l’atenció. I és que els testos s’assemblen a les olles, i en Gil va ficar-se al volant d’un Car Cross i ja el 2020, un any molt condicionat per la pandèmia, es proclamava Campió d’Espanya Júnior.

Gil ha estat sots campió de les G-Series aquest 2021. Ha estat capaç de ficar entre l’espasa i la paret fent correr de valent a pilots de la talla de Nil Solans o el campió, Suárez.

© Gil Membrado

Fent camí per arribar als ral·lis

Després de ser campió Júnior en el Campionat d’Espanya de CarCross la intenció per al 2021 és fer un pas més. El nivell d’exigència que marca el propi Gil ha fet que el seu entorn vegi que un salt endavant és una necessitat per al seu creixement com a pilot.

El pas endavant per en Gil només podia ser en una direcció, anar allí on el deixin pilotar. Aquest és el cas de Letònia, on els menors de 16 anys poden debutar en els trams d’aquell campionat, sempre i quan el seu copilot condueixi en carretera oberta.

La tècnica i l’habilitat per conduir ja les té, ha estat dues temporades a les G-Series contra rivals molt durs i experimentats, disciplina similar a la que ha estat campió el 2020 en CarCross. Ara toca el pas més difícil respecte al que venia fent els primers anys, aprendre a fer notes amb un copilot i desenvolupar-se en una disciplina ben diferent com son els ral·lis

© Gil Membrado

I per aquesta difícil empresa l’acompanyarà un copilot ben experimentat com és en Rogelio Peñate. L’elecció del copilot canari no és baladí, el copilot canari compta amb tres anys d’experiència amb un altra jove promesa en aquelles terres, en Raúl Hernández.

Aquesta experiència no només servirà per ser coneixedor dels trams, la clau també radica en el coneixement de les proves i els seus enllaços. En Gil haurà de ser el copilot en carretera oberta i el copilot canari haurà d’estar al volant fins arribar al tram cronometrat. A més, el coneixement el domini de l’anglès aporta un valor afegit a la seva experiència internacional.

Però en Gil estarà molt ben assessorat ja que en cas de que en Rogelio no pugui assistir en alguna prova, serà l’Oriol Julià qui l’acompanyi. En Julià compta amb una llarga i reconeguda experiència a tots els nivells, inclús amb participacions destacades al Mundial de Ral·lis, ell estarà a la recamara en cas d’incompatibilitats del primer. Cal esmentar que en Julià també ve realitzant tasques d’ouvreur per a Dani Sordo. Per últim, en cas de cap dels dos copilots poguessin acompanyar en Gil en les seves aventures, seria en Manel Muñoz qui faria de copilot i guia del jove pilot osonenc.

© Gil Membrado

Una estructura amb garanties

PCR Sport serà l’encarregat de posar a punt el cotxe, un Peugeot 208 R2 amb pedigrí. Es tracta del cotxe amb que en Pep Bassas es va proclamar guanyador de la Beca Junior R2 al 2019.

A Letònia serà l’equip Auto Stils Rally Technica qui serà responsable del cotxe ja que l’estratègica ubicació de les seves instal·lacions, molt properes a l’aeroport, ajudaran en tota la logística, tant en el moment de correr els ral·lis com per ficar a punt els cotxes i fer test.

Cada prova que corri en Gil l’acompanyarà un mecànic de confiança de l’equip PCR Sport i juntament amb la infraestructura de l’equip ASRT es posarà el cotxe a punt.

A poc a poc i bona lletra

La situació ara mateix a Espanya és clara, fins als 16 anys en Gil Membrado no podrà correr. La idea és estar a Letònia fins que no pugui correr aquí. A més el país bàltic demana un cert compromís amb el seu campionat i les seves institucions, un compromís lògic ja que et donen una oportunitat que en cap altre lloc tindries.

Tal i com està el reglament ara mateix en Gil haurà d’estar-se tres anys més corrent entre Letònia i Estònia fins poder estar a la línea de sortida d’un ral·li a Espanya.

Però abans del primer ral·li a Letònia en Gil haurà de passar un «examen». Aquest consistirà en córrer tres Ral·lisprint i finalitzar-los tots sense accidents per d’aquesta manera obtenir la llicència per competir-hi.

Els ingredients hi son tots i de primera qualitat: un entorn coneixedor d’aquest món i que toquen de peus a terra, una infraestructura de primer ordre i talent. Donem-li temps i segur que en sentim a parlar.

Agraïment a en Dani Balasch per l’atenció rebuda.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments