Breen i Sordo s’han repartit les participacions en el WRC en el que va de temporada; Sordo va ser cinquè en el Ral·li de Monte-Carlo, mentre que Breen va ser quart al Ral·li Àrtic de Finlàndia.
Breen i Paul Nagle van demostrar el que podien fer en ral·lis ràpids com el Ral·li d’Estònia i l’Àrtic. Les especials sobre terra i neu d’alta velocitat d’aquests dos esdeveniments són completament diferents a l’asfalt ratoner de Croàcia. Però el més important és que, a l’igual que les dues últimes sortides de Breen al WRC, el Ral·li de Croàcia és nou en al campionat. Croàcia ofereix l’oportunitat perfecta perquè la tripulació irlandesa de Hyundai provi un ral·li mundial d’asfalt per primera vegada en més de dos anys i mig.
Quins pros tenen en el seu haver la parella irlandesa?
El Campió Irlandès de Ral·lis d’Asfalt 2019 compta amb 20 esdeveniments d’asfalt en l’últims dos anys i mig, la majoria al volant de R5. A part del campionat irlandés, Breen compta amb victòries en el Ral·li de San remo i Ypres en aquell mateix any, actuacions que li van servir per a segellar el seu retorn al WRC.
Semblava que Hyundai ha havia ja apostat per Breen per Ypres l’any passat. La parella irlandesa va rebre el vistiplau per defensar la seva victòria del 2019, amb diversos esdeveniments de preparació programats al llarg d’octubre i novembre. Desafortunadament, el coronavirus tenia altres plans, però el potencial Breen i Nagle a Ypres es manté amb el ral·li marcat en el calendari del WRC de 2021.
És un escenari que dóna suport un cop més a Breen competint a Croàcia; és l’únic ral·li mundial d’asfalt abans d’Ypres a l’agost.
Què hi té en contra?
El més gran problema de la presència de Breen sobre l’asfalt el té a casa, Sordo és un especialista sobre l’asfalt però cal recordar que dues de les seves tres victòries que te en el seu poder han estat sobre terra. D’aquesta manera, si examinem el calendari del WRC mostra com el fet de no participar a Croàcia pot ajudar a Sordo i a Hyundai en les dues següents proves sobre terra i on l’ordre de sortida és fonamental.
Portugal i Itàlia segueixen al Ral·li de Croàcia; dos esdeveniments en els quals Sordo ha estat capaç d’aconseguir bons resultats. El WRC va ser testimoni com la posició de sortida a Sardenya l’any passat va jugar un paper clau en la victòria de Sordo i com es podria repetir aquest any, en el retorn de la prova en les seves dates habituals al juny.
No hi ha dubte, la decisió estratègica de Hyundai és molt bona. Depenent dels resultats de l’equip en cada prova sabrem si ha estat encertada o no però, a priori, té tots els ingredients per treure el màxim rèdit als seus pilots.