DTM: Berger eufòric per la temporada 2021

El DTM està a punt d’iniciar una nova era, ja que els cotxes GT3 són ara les màquines que s’utilitzaran al campionat alemany. Gerhard Berger creu que el concepte ho té tot per tenir èxit.

El DTM sempre ens ha acostumat a tenir màquines ràpides i espectaculars, estant molt a prop de la cúspide de l’automobilisme. Amb la sortida de Mercedes i, més recentment, d’Audi, el campionat va haver de revisar el seu concepte, deixant de banda l’anomenada Classe One, que va quedar molt per sota del que es desitjava (amb la cooperació amb Japó no fructiferant com s’esperava) camí cap al GT3.

S’esperava que fossin GT3 Plus, per distingir-los de la maquinària que s’utilitzava tradicionalment i donar un cert protagonisme al DTM, però la manca de voluntat de les marques a gastar diners en modificacions que només s’utilitzarien en aquest campionat va significar que els organitzadors havien de «conformar-se» amb el tradicional GT3. Però l’escenari és molt esperançador amb diversos equips GT importants i alguns grans noms per confirmar. Berger va elogiar la feina feta:

Tenim el nivell més alt de pilots GT. Tenim els millors equips. Si mirem la nostra llista, són els millors equips d’aquestes categories. Mireu Audi, per exemple, que tenen Abt. Aquell era l’equip de classe 1, exactament el mateix. És el seu equip de fàbrica. Amb Ferrari tenim AF Corse, que és el seu equip de fàbrica més fort. En mirar Mercedes, són els millors equips. Per tant, DTM és coneguda com la sèrie més competitiva d’aquest tipus de categories.

Berger espera que la diferència de ritme entre els vehicles de la classe One i la GT3 sigui mínima i espera que la nova normativa continuï atraient més fabricants a la categoria:

“La classe 1 era un conjunt de regles fantàstic. La raó per la qual m’ha encantat la Classe 1 és perquè es podia veure l’automòbil sense BoP (Balance of Performance) i continuar tenint una graella competitiva i lluitant roda a roda. Això és el que els agrada veure als fans. I BoP és una cosa que no a tots ens agrada. Però si teniu diferents tipus de conceptes, conceptes tècnics, els necessitem. Entenc, doncs, que algunes persones prefereixen la classe 1.

“Però al final, la diferència és molt petita, perquè els cotxes tenen el mateix aspecte. Potser els cotxes tenen un aspecte encara millor a la categoria GT3, a causa de les similituds amb els models de carretera. El que volíem durant molts anys era tenir més marques, fabricants a la nostra plataforma [cosa que està més a prop de succeir]. Els temps de volta són molt propers a la classe 1. Estem parlant de tres, quatre o cinc segons de diferència, però és més o menys el mateix ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments