RAL·LICROSS: Molt de nivell confirmat per a la temporada 2021

Niclas Grönholm i Krisztian Szabó uniran les seves forces per al GRX-SET WORLD RX TEAM en el Campionat Mundial de Ral·licros de la FIA aquest any, ja que l’equip finlandès planeja un assalt total al campionat de pilots i equips.

Grönholm, fill del bicampió de el món de ral·lis de la FIA Marcus Grönholm, ha ascendit ràpidament des del seu debut al World RX a Höljes el 2015. El finlandès va correr una temporada completa el 2016, canviant a l’equip familiar GRX el 2017 i assegurant la seva primera aparició en una final amb la cinquena posició a Alemanya.

L’any 2018 va suposar un important pas endavant, ja que en quatre visites a la final al volant del Hyundai i20 va aconseguir el setè lloc en la classificació general, sent còmodament el millor participant privat.

Això va aplanar el camí per a la lluita pel títol a la següent temporada, amb un parell de victòries i dos podis més que van fer que Grönholm acabés a 25 punts de la corona de pilots, tot i perdre’s dues rondes a causa d’una apendicitis.

Una altra victòria en la cursa de 2020 va consolidar el quart lloc en la classificació per segona campanya consecutiva, i ara el pilot de 25 anys està disposat a lluitar pel major premi del ral·licross internacional.

Driver

Abbring, més talent per al campionat

Després de les aparicions esporàdiques en el Campionat del Món de Ral·licros de la FIA en els últims dos anys, Kevin Abbring disputarà la seva primera campanya completa en 2021 al volant d’un Renault Mégane R.S. RX NO CORROGIDO, i ha advertit als seus rivals que se sent “més ràpid que mai”.

Abbring va començar la seva carrera en el ral·licros – guanyant els títols holandès i belga tres vegades als 16 anys – abans de canviar als ral·lis el 2007, aconseguint l’èxit en el Campionat Mundial de Ral·lis Júnior de la FIA i fent història com el pilot més jove a guanyar una prova de l’JWRC.

El pilot de 32 anys ha participat simultàniament en projectes d’automobilisme dedicats a tecnologies més ecològiques i als combustibles alternatius. Va ser el primer pilot holandès a participar i guanyar un ral·li amb un cotxe que funcionava amb bioetanol en 2010, i aquest mateix any va pujar a podi amb un cotxe alimentat amb bioetanol en l’esdeveniment inaugural Gimcana GRID de Ken Block en Estats Units. Una altra fita es va produir el 2012, quan -com pilot oficial de Volkswagen Motorsport- Abbring va presentar un cotxe de carreres VW amb tecnologia de biogàs (GCN) al seu país.

La victòria a la Copa Peugeot 208 de Ral·lis a França el 2013 va provocar un pas a el Campionat Europeu de Ral·lis de la FIA. Abbring va passar a exercir un paper clau entre bastidors en el desenvolupament de l’i20 WRC de Hyundai Motorsport.

Va tornar al ral·licros en 2019, participant en les rondes noruega i sueca de la campanya de World RX en un Skoda Fabia de l’equip ES Motorsport, impressionant a l’acabar quart en ambdues ocasions i liderant la final en el seu debut a Hell. Després d’unir-se a GCK Motorsport l’any passat com a pilot de desenvolupament per als programes de ral·licros i ral·lis cross-country de l’equip francès, va fer una nova sortida competitiva a Finlàndia en un Renault Clio inscrit sota la bandera de GCK UNKORRUPTED.

Ara que GCK es pren un any sabàtic de la sèrie abans del seu retorn a la nova era elèctrica, Abbring s’ha associat amb l’empresa francesa d’enginyeria FORS Technologies per al seu pròxim assalt a el Campionat de el Món, i compaginarà el seu esforç de tota la temporada d’aquest any amb el seu treball en iniciatives de desenvolupament de motoresport més ecològiques.

La nova campanya de World RX es posarà en marxa amb un enfrontament nocturn entre divendres i dissabte al Circuit de Barcelona-Catalunya, els dies 23 i 24 de juliol, abans que els següents caps de setmana de carreres a Alemanya, Suècia , França, Letònia, Bèlgica i Portugal completin un calendari de vuit rondes.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share