La Federació Catalana d’Automobilisme ha anunciat l’admissió de pilots a partir de 16 anys en les proves dels Campionats de Catalunya de Ral·lis i de Muntanya. Aquesta petició ha estat admesa pel Servei Català de Trànsit després de proposta feta per la FCA, que es basava en la normativa sobre esdeveniments esportius del Reglament General de Circulació.
Amb aquesta autorització, el pilots que encara no disposin de l’edat legal per conduir podran fer-ho en trams exclosos al trànsit de vehicles. En els trams neutralitzats o d’enllaç, o sigui en carretera oberta al trànsit, hauran de seure a la dreta, en el lloc del copilot per complir la normativa de circulació ja que no disposen de permís de conduir.
Aquesta nova regulació obre al porta a que molt jovent pugui entrar en aquest esport i demostrar el seu talent. En un esport que cada cop es prima més la joventut, com el cas d’en Kalle Rovanperä o d’Oliver Solberg, obrir aquesta oportunitat és un pas endavant.
Un exemple català, encara que no s’adapta al 100% a la nova normativa anunciada per la Federació, és el cas d’en Gil Membrado. El pilot d’Osona és a Letònia competint ja que en aquell país és permet començar a correr a partir dels 13 anys. A en Gil encara li faltarien 3 anys per poder tornar a Catalunya i competir de forma oficial. Però la distància ja s’ha començat a reduir.