RAIDS: Toyota presenta la seva nova arma per al Dakar, la GR DKR Hilux T1+

Toyota Gazoo Racing participarà amb un equip de quatre cotxes al proper Ral·li Dakar, que tindrà lloc a l’Aràbia Saudita a partir del 2 de gener de 2022. Igual que el 2021, l’equip de la fàbrica estarà comandat per Nasser Al-Attiyah i el copilot Mathieu Baumel.

Giniel de Villiers tindrà al seu costat a Dennis Murphy; Henk Lategan i Brett Cummings tornaran en el seu segon Dakar; i Shameer Variawa ara torna amb el navegant Danie Stassen.
L’equip també estrenarà un flamant Toyota GR DKR Hilux T1+, que s’adapta la normativa actualitzada per a la categoria T1.

El prototip de cotxe, que s’està acabant actualment, s’està provant en preparació per a una presentació oficial més endavant.

Basant-se en l’experiència del Dakar 2021, l’equip continuarà presentant una barreja d’experts i experimentats pilots com Al Attiyah i de Villiers, alhora que afermarà a Henk Lategan com un pilot en alça, que haurà de millorar la seva 21a posició en l’edició passada.

Des que van acabar segons en l’edició de la cursa del 2021, els guanyadors del 2019 Nasser (Qatar) i Mathieu (França) han aconseguit la victòria al Ral·li d’Andalusia; així com a Baja Aragó. La parella, que ha guanyat la Copa del Món FIA de Ral·lis CrossCountry en tres ocasions, tindrà com a objectiu afegir una quarta victòria del Dakar al seu currículum el 2022.
Giniel i Dennis, ambdós de Sud-àfrica, van competir amb èxit a la sèrie Cross-Country de Sud-Àfrica (SACCS), que també serveix com a banc de proves per al desenvolupament del Toyota Dakar Hilux.

Una Hilux més bèstia

Seguint la filosofia de Toyota Gazoo Racing de «fer que els cotxes siguin cada vegada millors», l’equip va continuar perfeccionant el Hilux. Per al 2022, l’equip està desenvolupant una nova versió de la Toyota Hilux, basada en les últimes normes. El nou Toyota GR DKR Hilux T1+ compartirà components amb la provada Hilux que es va introduir per primera vegada el 2018 i va guanyar la cursa el 2019, però comptarà amb diverses millores, inclosos els pneumàtics de 37 polzades que passen de la banda de rodament dels pneumàtics de 245 mm a 320 mm. El nou cotxe també té més recorregut de suspensió amb el límit anterior de 280 mm, ara augmentat a 350 mm.

Sota el capó, el cotxe ara està equipat amb un motor de gasolina V6 de 3,5 litres bimotor del nou Toyota Land Cruiser 300, tal com s’utilitza a la nova versió GR-S de l’emblemàtic cotxe. En la seva solució estàndard, el motor produeix 305 kW de potència a 5.200 rpm i 650 Nm de parell a partir de 2000 rpm. No obstant això, a la competició, aquestes xifres són significativament superiors.

Glyn Hall, director de l’equip:

“Estem encantats d’anunciar un equip que és molt similar a l’any passat. Amb Nasser i Giniel al capdavant del nostre atac i Henk guanyant confiança. El nostre nou GR DKR Hilux T1 + avança bé i estem segurs que el nou cotxe ens permetrà competir a un nou nivell al gener ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments