Vent, fred, pols i, gas a fons. Així va estar la 27a edició del ral·li Tàrrega, un ral·li marcat pel vent fred i la pols al llarg de tota la prova. No obstant això, aquests factors no van impedir la manca de públic ni un ambient entusiasta per gaudir d’aquesta competició.
Eduard Pons i Alberto Chamorro, amb el seu Skoda Fabia Rally2, es van posicionar els primers en el podi, seguits, amb una diferència d’1’57.2″, per David Nafria – Pere Requena i el seu Peugeot 208 Rally4. Pons i Chamorro van dominar en tot moment el ral·li classificant-se primers en tots els trams, excepte pel tram A2, on, per 1 segon de diferència, Vidales – Hereu van guanyar el tram; malauradament a causa d’una averia mecànica aquest equip de Terrassa es van haver de retirar.
Per la tercera posició ens trobàvem la lluita entre Albert Gutierrez – Anna Tallada amb el Peugeot 208 VTI, i Josep Segalas – Isaac Pujol i el Peugeot 208 Rally4. Una lluita finalment guanyada pel lleidatà amb una diferència de 42.2″.
En la categoria dels SBS la disputa per la primera posició va estar força renyida, a només 34.1″ de diferència; entre Quim Manresa – Miquel Amblàs i Jesus Cucharrera – Pau de las Heras, tots dos amb el Can-Am Maverich X3. Per contra, la batalla pel tercer lloc al podi no va estar tan igualada, ja que aquí hi teníem un avantatge de 7’45.6″ per part de Victor Gomez – Pere Xampeny contra Xavier Domènec – Susana Cercadillo.
Per últim, en aquest ral·li ens trobàvem la categoria Ral·lisprint. En aquesta cas la lluita va estar molt igualada per aconseguir el lloc més alt en el podi. Amb una distinció d’únicament 4.8 segons, el Peugeot 208 Rally4 de Roger Oto – Josep Oto van superar al Seat Ibiza TDI, pilotat per Ferran Vilamitjana i copilotat per Lídia Montaner. A 1’30.4″, i en conseqüència, classificats en la tercera posició del podi venien Jordi Sandoval i Manel Muñoz en el Ford Focus 2.0.
En el ral·li d’ahir a Tàrrega hi va haver un total de 7 retirats; cinc a causa d’una averia mecànica, un per sortir-se de la carretera, i un durant l’enllaç de trams. A més a més d’això, l’equip de l’escuderia Gironella Riera – Martinez no es va arribar a classificar.
Classificació final
1 | PONS – CHAMARRO | SKODA FABIA RALLY2 | 35’52.7″ | |
8 | NAFRIA – REQUENA | PEUGEOT 208 RALLY4 | 37’49.9″ | +1’57.2″ |
11 | GUTIERREZ – TALLADA | PEUGEOT 208 VTI | 38’12.1″ | +2’19.4″ |
7 | SEGALAS – PUJOL | PEUGEOT 208 RALLY4 | 38’54.3″ | +3’01.6″ |
5 | MAURO – SANJUAN | RENAULT CLIO RALLY4 | 39’16.4″ | +3’23.7″ |
15 | ROCA – YLLA | OPEL/VAUXHALL ASTRA GSI | 39’44.5″ | +3’51.8″ |
10 | OLIVERAS – ALSINA | SEAT IBIZA 2.0 GTI | 39’46.6″ | +3’53.9″ |
35 | ROVIRA – PLANELL | FORD FOCUS 1.6 | 40’24.0″ | +4’31.3″ |
25 | PEREZ – BARRERA | PEUGEOT 106 RALLYE S2 | 40’27.6″ | +4’34.9″ |
17 | MUÑOZ – MARTINEZ | PEUGEOT 208 1.2 PURETECH | 40’28.3″ | +4’35.6″ |
Pel que fa al campionat VolantRACC, Muñoz, es va fer amb la victòria davant d’Aymerich, amb 26.1″ de diferència, aconseguint així, quatre punts d’avantatge en el Ral·li Tàrrega VolantRACC, i en conseqüència, ara compta amb dos punts d’avantatge sobre el seu rival en la classificació general del VolantRACC.
Classificació final VolantRACC Ral·li Tàrrega
- Muñoz-Martínez (Peugeot 208 1.2 Puretech), 40’28.3″
- Aymerich-Bellver (Peugeot 208 1.2 Puretech), 40’54.4″
- Bergadà-Gómez (Peugeot 208 1.2 Puretech), 41’55.2″
- Borras-Cebrian (Peugeot 208 1.2 Puretech), 44’15.7″
- Bonet-Lloveras (Peugeot 208 1.2 Puretech), 45’55.7″
Classificació VolantRACC
- Rubén Muñoz, 136punts
- Ferran Aymerich, 134punts
- Roger Bergadà, 97punts
- Antonio Herrerias, 60punts
- Enric Borràs, 48punts