Matton es va unir a la FIA com a director de ral·lis el 2018 després de que els eu equip, Citroën marxés del campionat. El belga ha estat una figura clau en el desplegament de la normativa híbrida Rally1 que s’introduirà a partir del proper any.
Va ser nomenat cap de ral·lis de la FIA per Jean Todt durant el mandat del francès, que va arribar al final la setmana passada. Antic competidor, Matton havia gaudit prèviament de dues etapes com a director d’equip i director d’equip de de fàbrica de Citroen al WRC. Matton va deixar la marca francesa el 2008 per crear el seu propi equip MY Racing abans de tornar a Citroën el 2012 assumint el paper de director d’equip d’Olivier Quesnel.
La sortida de Matton es produeix pocs dies després que la FIA nomenés el seu nou president, Mohammed ben Sulayem, després de la victòria a les eleccions de la setmana passada.
Una de les raons per les quals el WRC va adoptar la tecnologia híbrida en el seu nou reglament va ser per atraure nous fabricants.
Toyota i Hyundai, que ja comptaven amb equips de fàbrica, s’han compromès amb la nova normativa juntament amb Ford, que ha donat suport a Rally1 al seu paper de en associació amb l’esquadra britànica M-Sport.
Matton va admetre que, com a molt aviat, caldrà esperar el 2024 perquè el WRC pugui acollir una nova marca.
Aquest any, Matton va supervisar la tornada dels icònics ral·lis Acròpolis i Safari al calendari del WRC i va participar en la consecució d’un calendari de 13 proves per a la temporada 2022.
El futur immediat de Matton encara no s’ha resolt, encara que se li ha relacionat amb el lloc vacant de director d’equip a Hyundai després de la marxa d’Andrea Adamo, que va deixar el càrrec a principis d’aquest mes al·legant motius personals.