Serà l’última oportunitat per a tots els equips de provar els seus nous monoplaces abans que comenci oficialment la temporada de Fórmula 1. Són 3 jornades molt importants i tindrem una millor imatge del rendiment de cadascun dels 10 equips, a més podrem veure cotxes molt diferents en relació a la prova de Barcelona.
La pista estarà oberta cada dia de les 8 del matí a les 5 de la tarda, amb una pausa per dinar d’una hora, que es pot eliminar per compensar el temps perdut a causa de banderes vermelles o males condicions meteorològiques. I a diferència del que va passar a Barcelona, s’emetran els 3 dies de proves a Bahrain.
S’esperen actualitzacions importants tant a Red Bull com a Mercedes. El Mercedes W13 que veurem al circuit de Sakhir fins i tot pot ser estèticament diferent del que vam veure a Barcelona, sense pontons tan pronunciats, en una versió repensada del cotxe (podeu llegir més aquí).

Sobre les actualitzacions de Red Bull RB18, se sap poc, però Helmut Marko va confirmar que l’equip estava planejant actualitzacions profundes tenint en compte les primeres carreres de l’any.
McLaren també hauria d’aportar actualitzacions al MCL36, fet que va confirmar el director d’operacions de l’equip, Piers Thynne, a principis de febrer. A l’extrem contrari hauria d’estar Ferrari. Els responsables de l’equip italià han dit que el que cal és optimitzar el cotxe per a les primeres curses de l’any i després portar algunes actualitzacions al llarg de la temporada. Poden, però, presentar algunes peces noves per provar durant els tres dies.
Pel que vam veure a Barcelona, hi ha 3 equips als quals encara els queda molt camí per recórrer. Alfa Romeo s’ha vist afectada per alguns problemes mecànics, que segons l’equip no tenen cap relació amb l’efecte porpoising, i que hi ha dubtes sobre si es van resoldre en les dues setmanes de treball de fàbrica entre les dues proves de pretemporada.
Haas encara té molt per treballar. Van rodar poc a Barcelona i han de recuperar el temps perdut a Bahrain, però ja saben que es perdran almenys les 4 primeres hores de la prova per la demora en l’enviament de les peces, però amb nou pilot per la temporada 2022, Kevin Magnussen.

Alpine tenia altes expectatives per al 2022, introduint una nova arquitectura de motor, però el que vam veure a Barcelona va ser molt pobre. El primer dia no van activar el DRS per motius que no van concretar i només van explicar que no hi havia queixes sobre el motor pel que fa a la nova centraleta elèctrica, però els temps no van ser els esperats. Veurem si van amagar molt bé les seves cartes o viuran un any complicat.
A Barcelona els equips van tendir a comprovar la fiabilitat i s’espera que a Bahrain estiguin més atents als temps de volta i al ritme presentat. Hauríem de veure programes de proves que passen per diferents càrregues de combustible i configuracions i fins i tot simulacions de classificació, reduint considerablement els temps de volta i donant una imatge més fiable de l’ordre dels equips a la graella per a la primera carrera de l’any, al mateix circuit al voltant d’una setmana després.