OPINIÓ: Croàcia, entre el cel i l’infern

Les sensacions que deix una prova com Croàcia al campionat del món de ral·lis són completament contraposades. Per una banda és un ral·li amb uns trams espectaculars i per l’altra compta amb una organització que deix molt que desitjar.

Només arribar al país i fer els primers trams un ja veu que les cronometrades són espectaculars per fer un ral·li. Inclús un pensa que són «massa», acostumat a trams més amples i asfaltats molt més bons dels que es poden trobar en aquelles contrades.

Les carreteres combinen diferents tipus de trams. Les cronometrades més al nord del país, que fan frontera amb Eslovènia, son molt estretes, plenes «Dragon Khans» que no deixen veure que hi ha darrera de cada rasant, retallades que l’única alternativa és ficar-te dins i tot això pel mig d’uns boscos verds i molt humits.

En canvi al sud la prova té uns trams més amples, ràpids i en zones més obertes. El fang té més protagonisme a mesura que van passant els participants, en definitiva unes especials més semblants a un Ypres o qualsevol prova que et pots trobar a la zona del Benelux. Totes dues zones tenen un factor comú, és un ral·li ple de trampes i sorpreses.

breen coracia 2022 ford puma
Nacho Mateo

Les característiques esmentades el fan un ral·li molt atractiu, però encara cal sumar-hi que és una prova a escassos quilometres de la capital del país, on l’allotjament és abundant i econòmic, en una zona on el turisme està en auge i que arribar-hi d’arreu d’Europa és senzill (tot i que no compta amb tracta Schengen i toca passar frontera ensenyant passaport o identificador personal).

I si heu sumat bé ja sabeu el resultat, un ral·li amb més de 700.000 espectadors segons la propia organització. Una quantitat que no ha estat capaç d’absorbir en aquesta segona edició mundialista. Accessos completament embussats i aparcaments en prats que eren trampes al convertir-se en fangars. Problemes greus que no et deixaven arribar a tram però de «fàcil solució».

Fàcil solució? Podría semblar que sí perquè dins al tram, allí on realment importa, la seguretat «estava controlada». Relativament, tots hem vist els vídeos i la col·locació de la gent en alguns llocs fan feredat gràcies a la laxitud de al seguretat a peu de tram, però en general ha estat acceptada per la FIA.

Evitant aquests colapses en els accessos, col·locant personal a costat i costat amb emisores, la problemàtica es podria reduir dràsticament. Un altre tema són les indicacions i les facilitats que ens fiquen als mitjans. Millor deixem-ho per un altre article.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments