El pilot del Team MRF Tyres Škoda Fabia Rally2 Evo té un avantatge de cinc punts sobre el seu perseguidor, Nil Solans, que va guanyar la ronda anterior al Ral·li Illes Canàries.
Solans i Martí van donar un cop d’efecte al campionat. Quan tenien peu i mig fora de la prova per una qüestió econòmica, dilluns feien públic un acord per sortir en aquesta prova amb un Hyundai i20 Rally2 de l’equip Kowax 2BRally Racing.
Hi ha una sèrie de pilots habituals al campionat que amenacen en donar la sorpresa, entre ells hi ha l’heroi local Miko Marczyk, que va acabar tercer al campionat de l’any passat amb un Fabia, a més de l’excampió del FIA Junior WRC Tom Kristensson amb un Hyundai i20 que farà equip amb Nil. Filip Mareš -el campió de l’ERC1 Junior del 2019- també fa la seva primera sortida de la temporada amb un Škoda.
L’esquadra MRF Tyres de Llarena estrenarà un nou company amb Javier Pardo, que s’unirà a Simone Campedelli i Norbert Herczig per completar un quartet de Škoda d’alt nivell. El jove letó Mārtiņš Sesks també conduirà per a l’equip amb un Fabia Rally2 Kit de la categoria ERC Open.
La inscripció de 52 cotxes també inclou els habituals del campionat com Simone Tempestini, Alberto Battistolli i Grzegorz Grzyb, cadascun dels quals amb l’Škoda, mentre que el sempre ràpid Ken Torn torna amb un Ford Fiesta Rally2 després de retirar-se de les dues primeres rondes.
Un itinerari familiar
El ral·li comença a Mikołajki divendres a la nit, abans de dos dies de competició en ràpides carreteres de terra amb molts rasant i salts complicats. Les 14 cronometrades cobreixen 188,10 km.
Després de la tradicional sortida cerimonial al centre de Mikolajki, hi ha poca distància fins la superespecial Mikolajki Arena. Construïda a propòsit per a la primera visita del WRC el 2009, la prova de 2,5 km és de doble carril per lluites de dos contra dos.
L’itinerari de dissabte porta els equips a l’est de Mikolajki per visitar Krzywe, Wojnasy i Wieliczki, seguit d’un pas per l’assistència al migdia. Les especials del matí es repeteixen a la tarda, amb una repetició de la prova del Mikolajki Arena que completarà la primera etapa.
Només els 3 km finals de Krzywe representaran un territori prèviament visitat per a les tripulacions. Part de Wojnasy es va denominar Wieliczki al WRC, i per l’edició de 2022 inclou diverses zones noves. Wieliczki és la cronometrada més llarga del ral·li amb 24,36 km.
L’acció de diumenge comença amb la tornada a la superespecial de Mikolajki, encara que amb una diferència. El tram és diu Mikolajki Max però després del conegut inici es dirigeix a l’oest cap a Zelwagi. La següent especial és Swietajno és coneguda per la seva barreja de passos estrets i tècnics, a més de trams amples i ràpids. La prova de Milki, anteriorment titulada Paprotki, compta com a Power Stage en el seu segon pas, com està previst, a partir de les 16:08 hora local.
10. 06. 2022 | ||||
FP1+FP2 | Free Practice – Baranowo | 3.46 km | 10:30 CET | |
SHAKEDOWN | Shakedown – Baranowo | 3.46 km | 14:00 CET | |
QS | Qualifying – Baranowo | 3.46 km | 12:30 CET | |
1 | Mikolajki Arena 1 | 2.50 km | 19:00 CET | |
11. 06. 2022 | ||||
Service area | ||||
2 | Krzywe 1 | 15.20 km | 09:15 CET | |
3 | Wojnasy 1 | 12.87 km | 10:10 CET | |
4 | Wieliczki 1 | 24.36 km | 11:00 CET | |
Service area | ||||
5 | Krzywe 2 | 15.20 km | 15:10 CET | |
6 | Wojnasy 2 | 12.87 km | 16:05 CET | |
7 | Wieliczki 2 | 24.36 km | 16:55 CET | |
8 | Mikolajki Arena 2 | 2.50 km | 19:00 CET | |
Service area | ||||
12. 06. 2022 | ||||
Service area | ||||
9 | Mikolajki Max 1 | 9.34 km | 08:20 CET | |
10 | Swietajno 1 | 18.61 km | 09:45 CET | |
11 | Milki 1 | 11.17 km | 11:08 CET | |
Service area | ||||
12 | Mikolajki Max 2 | 9.34 km | 12:45 CET | |
13 | Swietajno 2 | 18.61 km | 14:10 CET | |
14 | Milki 2 (Power Stage) | 11.17 km | 16:08 CET |