WRC: «Hi havia de tot menys neu»

En la conferència de posterior al Ral·li safari, Jari-Matti Latvala, va elogiar el treball de tot el seu equip al retornar a l’assistència després de perdre’s Sardenya per participar a les 24h de Fuji

“En primer lloc, he de dir que estic molt orgullós de l’equip i dels pilots. Van fer exactament la feina que s’esperava per a aquest tipus de ral·li. No cal ser el més ràpid, però sí el més intel·ligent.

Podeu veure com de difícil és aconseguir un resultat així. L’última vegada que ho vam veure va ser fa 29 anys aquí al Safari. Aquest ral·li és una prova per als cotxes i crec que hem demostrat que tenim un cotxe fort en aquesta prova. La feina que vam fer abans va donar els seus fruits».

Després d’un ral·li de Sardenya molt decebedor, l’equip dirigit pel finlandès va treballar dur per preparar aquest esdeveniment el millor possible.

“Elfyn va dir que vam tenir problemes a Sardenya, sense ser els millors. Per tant, les proves que es van fer abans de Kènia van ser molt importants. Durant el shakedown també vam aprendre algunes coses que calia millorar i canviar per assegurar-nos que estiguéssim preparats i forts per a aquest esdeveniment. El millor va ser veure com van reaccionar els enginyers per evitar possibles problemes durant el cap de setmana”.

Com tothom, Jari-Matti Latvala va poder comprovar que aquesta edició del 2022 havia estat més complicada que l’anterior, qüestionant la necessitat de tenir seccions fesh-fesh.

“Va ser més difícil que l’any passat, això és el que van poder dir els pilots. Vaig anar jo mateix a les especials i vaig veure que era realment una prova difícil, teníem condicions de terra tova, roques, fang, pluja, crec que hi havia tot menys neu. Així que si tinguéssim neu aquí, llavors començaria a ser molt extrem, però depèn de bosaltres adaptar-vos a les condicions.

Necessitem diferents tipus d’esdeveniments al campionat. L’únic que puc dir és que la secció fesh-fesh eren parts molt estretes i massa difícils per als pilots. No tenien visibilitat perquè el para-xocs davanter envia la sorra al capó i al parabrisa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments