WRC: Ogier contra Pirelli, la baralla continua

Sébastien Ogier va córrer al Japó amb un nou copilot, Vincent Landais, però ja a la segona cronometrada es va veure obligat a acomiadar-se dels somnis d’èxit a causa d’una punxada que li va fer perdre més de 2 minuts sortint de les posicions més avançades de la classificació general.

Ogier va assenyalar amb violència el fabricant milanès, culpable -al seu parer- d’haver fet un mal treball amb els pneumàtics i subratllant com la seva punxada és culpa del producte fet per a la temporada 2022.

No obstant això, l’edició italiana del mitjà Motorsport.com va aconseguir una foto del pneumàtic danyat de Sébastien Ogier al segon tram. Com es pot veure a la imatge, hi ha un tall. Això fa pensar no tant en una punxada provocada per un cos extern, sinó en un possible impacte d’importants dimensions contra un dels molts vorals que delimitaven els estrets especials del Ral·li del Japó.

Giacomo Rauli – Motorsport.com

Toyota, per exemple, va tenir tres punxades en els seus tres cotxes. En els tres casos, però, els pneumàtics van punxar per errors dels mateixos pilots, que van acabar xocant contra les voreres (Ogier i Evans) o contra la parets (Rovanpera), com de fet admetien el gal·lès i el nou campió del món.

Dades a la mà, Ogier viscut 5 punxades en les 6 proves que ha disputat aquest any al WRC. Un nombre molt elevat, però 4 d’ells van ser provocats per contactes per imprecisions del pilot, començant per la punxada patida a Monte-Carlo.

Els 3 primers del rànquing mundial, per tant, Kalle Rovanpera, Ott Tanak i Thierry Neuville, tot i haver participat en els 13 ral·lis de la temporada, van tenir gairebé la meitat de les punxades patides per Ogier en només 6 proves. Un fet curiós, que, però, suggereix una adaptació més problemàtica de Sébastien a les rodes italianes que els seus col·legues i rivals directes.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share