WRC: La FIA surt a socórrer el Ral·li del Japó

El cúmul de despropòsits viscuts en el ral·li del Japó sembla que ja té el seu perdó per part de la FIA. L’investigsació detallada proposada per l’organisme gestor ha conclòs que la prova asiàtica tingui una targeta groga i prou.

Els grans problemes a l’organització de la carrera van ser una sorpresa en el sentit que la cultura japonesa és coneguda per la seva meticulosa precisió i conscienciació. D’altra banda, era la primera vegada que el ral·li se celebrava als voltants de la ciutat de Toyota, per la qual cosa la situació era nova per als organitzadors.

La comissió de ral·lis de la FIA pot emetre una targeta groga, o una advertència, en cas de deficiències de seguretat. Aquestes infraccions són investigades per la seva pròpia comissió (Comissió de Carreteres Tancades).

El cap de ral·lis de la FIA, Andrew Wheatley, va comentar al lloc web Dirfish el sistema utilitzat per analitzar els fets viscuts durant la prova i com es treballarà de cara properes edicions.

D’altra banda, cal destacar que el sistema de targetes grogues s’ha establert perquè un grup de treball independent pugui donar suport a l’organitzador de la cursa. En aquest cas, algú s’assegurarà que es tinguin en compte totes les qüestions de seguretat”

La realitat és que la targeta groga instigarà un procés molt semblant al del grup de treball, però més regulat. Així significa que, bàsicament, han d’assolir uns objectius per poder mantenir-se al calendari en el període previ a l’esdeveniment; i després, durant l’esdeveniment, no només rebran suport, sinó que són controlats i avaluats”.

A la pregunta de si altres problemes similars l’any que ve podrien fer que el Ral·li del Japó perdés el seu lloc al calendari, Wheatley va dir:

«Això s’intensificaRÀ a través de la Comissió de Seguretat de Carreteres Tancades, i fonamentalment ningú voldria venir a un esdeveniment que tingués problemes de seguretat endèmics«.

«No crec que això sigui el que tenim aquí. No crec que tinguem problemes fonamentals amb el pla de seguretat o el procés que s’està fent».

La FIA també està disposada a posar en joc tots els seus coneixements per garantir que no es produeixin problemes de seguretat similars al Ral·li del Japó de l’any que ve.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments