Dimecres, juny 18, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

WRC: Es van coneixent més detalls de la normativa 2023

Poc després de la finalització del Consell Mundial de la FIA, les autoritats van formalitzar el nou reglament esportiu del WRC que poc a poc es pot anar desgranant.

Per aquest hivern, la reducció del nombre de dies de proves està implementada amb un màxim de 21 dies de proves, és a dir, 7 dies per pilot durant la temporada. Aquesta nova norma ja té un efecte directe en la preparació del ral·li de Montecarlo, ja que cap fabricant no participarà durant aquest mes de desembre. Anteriorment, el reglament permetia un màxim d’un dia per cada pilot inscrit en una prova europea del WRC. L’any passat, els pilots van poder provar 10 dies, sense comptar amb uns dies addicionals concedits per Pirelli per al desenvolupament de pneumàtics adaptats al Rally1.

Aquesta limitació no afectarà les zones de prova declarades pels fabricants, Toyota i Hyundai a Finlàndia, i M-Sport a Anglaterra.

Les noves designacions de les categories inferiors (WRC2/WRC3) són òbviament al menú d’aquest reglament amb alguns detalls addicionals respecte a la primera informació.

El WRC2 Junior, que es converteix en WRC2 Challenger, està reservat als pilots que “no han guanyat el campionat WRC2 i no han estat designats per obtenir punts de fabricant WRC”.

WRC Masters: categoria oberta als pilots nascuts l’1 de gener de 1973 o abans i que poden participar amb un cotxe de classe RC2/3/4/5 i R-GT.

Pel que fa als pneumàtics, la normativa es simplifica amb 28 pneumàtics autoritzats per cada Rally1 i per a cada esdeveniment. Per a Monte Carlo, una línia de la normativa permet lògicament als pilots utilitzar més pneumàtics (38 per al Rally1).

Pel que fa a la unitat híbrida, la FIA ha adaptat finalment la seva normativa per penalitzar menys els competidors en cas d’un problema relacionat amb aquesta part del cotxe. Mentre la penalització per una cronometrada perduda era de 10 minuts, ara es reduirà a “només” dos minuts en el cas que un cotxe, sense danys, hagi d’aturar-se per un mal funcionament híbrid (llum vermell activat o cap indicador visible).

En aquest reglament s’anuncien una dotzena de mesures addicionals, visibles al lloc web de la FIA. Entre aquests, també podem destacar la supressió de l’assistència matinal en esdeveniments de terra.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments