WRC: Hyundai arriba amb moltes esperances al Ral·li de Suècia 2023

Hyundai Motorsport viatja al Ral·li de Suècia, la segona prova de la temporada 2023 del Campionat del Món de Ral·lis (WRC) de la FIA, buscant millorar el que van aconseguir al Rallye Monte-Carlo, un podi. El ral·li de Suècia és l’únic esdeveniment de neu/gel pur del calendari i l’equip competirà amb Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi/Janne Ferm i el nouvingut Craig Breen/James Fulton.
Com a únic esdeveniment de neu del calendari del WRC 2023, el Ral·li de Suècia ofereix una prova única tant per a homes com per a màquines. Tot i el terreny, el perfil dels trams fa de l’esdeveniment una de les rondes més ràpides del calendari.

Els pneumàtics d’hivern amb claus ofereixen uns nivells d’adherència notablement elevats en condicions gelades, mentre que els grans bancs de neu poden ser utilitzats pels pilots per agafar els revolts a tot velocitat. Tanmateix, aquest pot ser un «joc» arriscat; quan la temperatura és lleugerament més càlida, els bancs de neu es poden desintegrar fàcilment amb l’impacte i deixar els cotxes «encallats» a la neu. Això ha passat milers de vegades a la història del Ral·li de Suècia i els pilots mai sabran si els ‘bancs’ hi són… o no! Sempre és un risc, i la diferència de ritme entre aprofitar els bancs de neu per anar més ràpid o no, és enorme.

Rally_Suècia_2022_hyundai rally1
Nacho Mateo

L’edició 2022 del Ral·li de Suècia va anar bé per a l’equip d’Alzenau; Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe s’han assegurat el segon lloc, el primer podi del Hyundai i20 N Rally1 Hybrid. Els tres equips tindran com a objectiu mostrar un ritme constant i lluitar per la victòria a Umeå el proper cap de setmana (9-12 de febrer).

Neuville ha aconseguit quatre podis a Suècia, inclosa una victòria el 2018. Al costat del copilot Wydaeghe, el belga esperarà obtenir un altre bon resultat després d’aconseguir el tercer lloc de la general al Rallye de Monte-Carlo.

«L’any passat vam demostrar que podem ser competitius sobre neu i gel, així que esperem que aquesta vegada puguem tornar a ser ràpids a Suècia. No obstant això, per aconseguir-ho, la consistència durant tot el cap de setmana serà vital».

La primera prova de la temporada va ser una experiència d’aprenentatge important per a Esapekka Lappi i Janne Ferm, ja que treballaven per trobar el seu lloc dins l’equip. Com Neuville i Wydaeghe, els finlandesos saben què cal per mantenir-se al podi a Suècia i aquesta és una cursa on històricament han tingut bons resultats.

Craig Breen i James Fulton conduiran el tercer Hyundai i20 N Rally1 Hybrid a Suècia. El 2023 marca el retorn de Breen al grup després d’un any d’absència. Amb una cara relativament nova per al copilot James Fulton, l’irlandès tindrà com a objectiu recórrer molts quilòmetres durant el seu primer ral·li al volant del Hyundai i20 N Rally1 Hybrid.

«En un món ideal, m’encantaria marxar de Suècia després de pujar de nou al podi. Però com que és la nostra primera sortida amb el cotxe, l’objectiu principal és gaudir de l’experiència i aprendre tant com puguem».

Breen

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments