WRC: Pirelli es defensa dels problemes al Ral·li de Suècia 2023

Des del 2021 i el seu retorn oficial al WRC, Pirelli ha estat massa sovint objecte de moltes crítiques per la qualitat i la resistència dels pneumàtics. Amb problemes sobre l’asfalt per les seves punxades, però també a la terra a causa del fenomen de la delaminació, el fabricant milanès es va veure minat aquesta vegada pel comportament dels seus pneumàtics amb claus a les especials nevades del Ral·li de Suècia.

«Va ser un cap de setmana intens en què vam córrer fins al límit, i fins i tot més enllà, en tots els sentits. Dissabte a la tarda, les condicions de la superfície de la carretera eren definitivament més enllà del límit, eren molt aspres i molt diferents del que s’esperaria d’una cursa d’hivern: gel solt, roderes profundes i trams de terra posaven els pneumàtics en estrès i posaven els pilots a la prova.»,

Terenzio Testoni, director empresarial de Pirelli.

A més d’aquestes condicions difícils de gestionar, les altes velocitats (123,9 km/h de mitjana per al guanyador) van ser un factor addicional jugant contra els pneumàtics.

«La combinació d’un terreny molt irregular i altes velocitats va fer que les condicions fossin encara més extremes. A més, en la recerca comprensible i normal del rendiment dels equips, la configuració dels cotxes i els mateixos paràmetres dels pneumàtics també s’han portat al límit.

Terenzio Testoni, Pirelli.

Totes aquestes limitacions juntes han generat, doncs, un fenomen estrany, si mai no es veu a Suècia, de delaminació (el pneumàtic perd la banda de rodadura, en cas contrari tots els seus tacs).

Així, Ott Tänak, Craig Breen i fins i tot Esapekka Lappi van ser els principals pilots afectats per aquest problema. Si per als dos primers, el balanç no va tenir greus conseqüències a la classificació general, el finlandès va assenyalar una delaminació del seu pneumàtic davanter dret per justificar el seu error i els set minuts perduts en un mur de neu.

«No obstant això, cal distingir els incidents ocorreguts. Els Hyundai van patir delaminacions al tram 13. Juntament amb l’equip, amb qui hi ha una col·laboració històrica i molt productiva, hem identificat el problema i hem trobat solucions. Tänak, en canvi, no va patir una delaminació al tram 14, sinó una punxada amb una fuga d’aire lenta, que també va danyar l’estructura del pneumàtic després de quilòmetres de conducció plana»,

Terenzio Testoni, director de Pirelli.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments