La primera jornada del campionat ERC 2023 havia estat prometedora, amb sorpreses i sobretot una batalla entre diverses tripulacions pels millors llocs.
Després d’haver acabat l’etapa amb petites diferencies entre els deu primers, tot estava encara molt obert per aquest diumenge a Fafe. Un grup de 4 trams a disputar dues vegades conformaven el menú de l’últim dia amb un total de 84,28 km cronometrats.
Durant el matí, Mikko Heikkilä va fer l’actuació perfecta. Mentre la boira encara era present i les carreteres estaven mullades, el finlandès va augmentar el seu avantatge de 4,2s a 12,6s sobre Mads Ostberg. Un contacte contra un terraple, però, li va distorsionar la direcció, obligant-lo a frenar a l’última cronometrada del bucle. Tot i que no estava satisfet amb la seva actuació, el noruec va aprofitar per tornar a només 2,9s del líder. Mentre que Mikko i Mads lluitaven pel primer lloc, Hayden Paddon s’unia a la lluita. 3r a 17,2s el dissabte al vespre, ha acabat el matí a només 4,6s per darrere d’Heikkilä. Amb tres pilots en menys de 5 segons i amb 4 cronometrades per al final, tot estava molt obert.

Declarant-se cada cop més satisfet amb la seva montura, el neozelandès va fer un inici ideal per al segon bucle. S’apropava a Ostberg i l’aconseguia avançar abans de l’últim tram. Al mateix temps, es col·locava a 3 segons del líder, amb només la Power Stage per disputar-se. Donant el màxim en aquest tram final, Paddon va saber a final de tram que el seu rival s’havia aturat per canviar una roda… i que, per tant, havia aconseguit la victòria.

D’aquesta manera el Kiwi comença la seva campanya europea de la millor manera possible. Ostberg ha ocupat el 2n lloc i Georg Linnamäe el 3r, mentre que l’heroi del cap de setmana, Mikko Heikkilä s’ha hagut de conformar amb el 8è lloc.
Yoann Bonato ha demostrat que també pot rodar ràpid sobre terra, però que necessita més quilòmetres en aquest tipus de terreny per poder estar amb els primers.

Discreta actuació de l’actual campió d’Europa de ral·lis, Efrén Llarena i Sara Fernández, on aconseguien la setena posició final però no aconseguien entrar el top5 escratx en cap tram, la millor posició va ser la setena en el setè tram i gràcies a la seva neutralització. Han estat avançats per Breen després de que aquest parés a canviar una roda durant la jornada d’ahir i perdés molt de temps.

Sergi Francolí i Xevi Moreno s’han emportat el triomf també en l’últim tram a la Toyota Iberian Cup després de que Bruno Bulacia i Axel Coronado xafessin la suspensió del seu Yaris GR i abandonessin la prova que comandaven amb un gran avantatge.
La propera prova serà sobre l‘asfalt del Rally Islas Canarias que es disputarà el 5 i 6 de maig.