Toyota lidera el «Pròleg» de les 1000 Milles de Sebring 2023

L’escuderia japonesa mostra el seu domini i aconsegueix les dues primeres posicions en tres de les quatre sessions d’entrenament

El curs 2023 del WEC ha donat el tret de sortida amb els tests de pretemporada al circuit de Sebring, on la setmana que ve se celebrarà la primera cita del campionat: les 1000 Milles de Sebring. Aquest «Pròleg» s’ha dut a terme durant 4 sessions d’entrenaments (acumulant 12 h de preparació) dividides en dos dies on s’han pogut en acció veure tots els models d’Hypercars nous (excepte els dels equips clients), que són el focus principal d’aquesta nova temporada del mundial de resistència, la més atractiva dels últims anys.

Toyota, amb el GR010 HYBRID, arribava a Sebring com a vigent campió del curs passat i ha demostrat que, tot i la nova competència, continua encapçalant la categoria reina de la resistència, obtenint el doblet de millors temps en tres de les quatre sessions celebrades al circuit de Florida. El Toyota #7, pilotat pel trio Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, va aconseguir el millor temps del cap de setmana amb un temps de 1m48.208s marcat pel pilot argentí a la sessió matinal de dissabte. Aquest temps no va poder ser superat pel Toyota #8 de Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryō Hirakawa, amb què Hartley va aconseguir aturar el cronòmetre en 1m48.216s, només 8 mil·lèssimes darrere el temps del cotxe #7.

El Toyota GR010 HYBRID es manté al capdavant de la categoria Hypercar tot i la nova competència.

Seguint de prop a l’escuderia japonesa, l’equip Cadillac Racing va aconseguir el tercer millor temps dels entrenaments amb el Cadillac V-Series.R pilotat per Earl Bamber, Alex Lynn i Richard Westbrook apuntant-se un temps de 1m48.429s, col·locant-se com un dels principals competidors de l’hegemonia japonesa per a aquesta nova temporada. Després d’anys d’experiència al campionat dels Estats Units IMSA, Cadillac ha apostat aquest any per la competició internacional mostrant un gran potencial i sent un dels equips que més possibilitats té complicar un nou títol consecutiu per a Toyota.

Les marques Cadillac i Corvette, representants estatunidenques a les categories Hypercar i GT.

Per la seva part, Michael Christensen va col·locar el Porsche 963 #5, que comparteix amb Dane Cameron i Frédéric Makowiecki, en la quarta posició de la classificació combinada amb un millor temps d’1m48.957s, només tres dècimes per davant del Porsche #6 de Kévin Estre, André Lotterer i Laurens Vanthoor. Els dos vehicles van assolir els seus millors registres a la sessió matinal de diumenge.

L’escuderia Ferrari AF Corse, una de les incorporacions al campionat que ha generat més expectació, va portar dues unitats del nou Ferrari 499P LMH a la cita de Sebring, amb resultats desiguals i sense poder completar totes les sessions després que el britànic James Calado tingués un accident amb el seu prototip el diumenge al matí. El millor dels Ferrari, el #50 d’Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen, va aconseguir un temps d’1m49.300s, pujant fins al sisè lloc de la classificació combinada. El segon Hypercar de Ferrari, pilotat per Alessandro Pier Guidi, James Calado i Antonio Giovinazzi, no va poder millorar el temps dels seus companys i es van haver de conformar amb la novena posició, marcant un 1m49.573s, gairebé tres dècimes per darrere del #50.

Tot i participar en les últimes curses de la temporada passada, Peugeot es podria considerar un dels nous equips del campionat, ja que aquest tindrà una participació completa al WEC, i amb el seu disseny radical sense aleró posterior, és l’equip que més crida l’atenció i provoca més incògnita respecte al rendiment que pot demostrar. Si bé és cert que l’any passat era incapaç de competir amb Toyota i va tenir problemes de fiabilitat, en aquests tests han aconseguit situar-se en la setena i vuitena posició, dividint els Ferrari. Encara que no van poder fer moltes voltes, Nico Müller, amb el Peugeot 9X8 #94, que comparteix amb Loic Duval i Gustavo Menezes, va marcar un 1m49.302s, mentre que el #93, pilotat per Paul Di Resta, Mikkel Jensen i Jean-Éric Vergne van col·locar el segon Peugeot en un temps de 1m49.568s.

Finalment, pel que fa als equips privats, Glickenhaus es va veure superat per l’escuderia Vanwall Floyd per més d’un segon tot i ser el més experimentat dels dos equips. Els alemanys van aconseguir un millor temps d’1m50.038s mentre que l’escuderia dels Estats Units no va poder fer menys d’1m51.173s.

Malgrat aquests resultats, que farien pensar en un nou domini de Toyota a la temporada 2023, seguits de prop per Cadillac i Porsche, el temps a una volta perd importància en les competicions de resistència en favor de la fiabilitat i consistència, per la qual cosa haurem d’esperar al pròxim 17 de març per comprovar realment a quin nivell es troben les diferents escuderies i què podem esperar en aquest nou curs del WEC.

@Michelin

Classificació combinada del Pròleg

  1. Toyota GR #7: Conway/Kobayashi/López – 1m48.208s
  2. Toyota GR #8: Buemi/Hirakawa/Hartley – 1m48.216s
  3. Cadillac #2: Barber/Lynn/Westbrook – 1m48.429s
  4. Porsche #5: Cameron/Christensen/Makowiecki – 1m48.957s
  5. Porsche #6: Estre/Lotterer/Vanthoor – 1m49.285s
  6. Ferrari #50: Fuoco/Molina/Nielsen – 1m49.300s
  7. Peugeot #94: Menezes/Duval/Müller – 1m49.302s
  8. Peugeot #93: Di Resta/Jensen/Vergne – 1m49.568s
  9. Ferrari #51: Pier Guidi/Calado/Giovinazzi – 1m49.573s
  10. Vanwall #4: Dillmann/Guerrieri/Villeneuve – 1m50.038s
  11. Glickenhaus #708: Dumas/Briscoe/Pla – 1m51.173s

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments